يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۶۸۲
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۹

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: براساس گزارش‌های مردمی مبنی بر قطع درخت در یکی از روستاهای شهرستان دشتستان، ماموران حفاظتی منابع طبیعی شهرستان بلافاصله در محل حضور یافته و این عملیات را متوقف کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ فیض الله رزمجو افزود: درختان قطع شده در اراضی مستثنیات اشخاص بوده و در اراضی ملی نبوده است.

وی ادامه داد: با توجه به ماده  ۴۲  قانون حفاظت از جنگل‌ها  قطع درخت در اراضی ملی جرم محسوب شده و با متخلف برابر قانون برخورد می‌شود.

رزمجو با اشاره به  نحوه  مجوز قطع و حمل چوب بیان کرد: طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، قطع درخت و حمل چوب در اراضی مستثنیات نیز نیاز به کسب مجوز و تائید اداره منابع طبیعی دارد و هرگونه اقدام این چنینی بدون مجوز منابع طبیعی، غیر قانونی بوده و جرم است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در این مورد اره بنزینی و خودرو افراد متخلف ضبط و توقیف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع انتظامی شد.

وی یادآور شد : ماموران حفاظتی اداره کل منابع طبیعی سراسر استان به صورت شبانه روزی و باهدف حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی در حال گشت زنی هستند.

رزمجو گفت: حافظان اصلی طبیعت مردم هستند و از آنان می‌خواهیم هرگونه تخلف در عرصه‌های طبیعی را از طریق تلفن گویای ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر