دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۰۹۸
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

فکرشهر: همزمان دومین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر مرکز گردشگری ساحلی و دریایی درسا روز دوشنبه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بوشهر افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در این آئین گفت: در زمان حاضر ۷۴ پروژه با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

محمد حسین ارسطو زاده افزود: تلاش می‌شود تا پایان دولت از این تعداد ۴۲ پروژه مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی  بیان کرد: بخش عمده ای از کارهای گردشگری با مشارکت بخش خصوصی انجام و تلاش می‌شود برای دست یابی به بازدهی مناسب تسهیل گری لازم در این خصوص انجام شود.

ارسطو زاده در خصوص مرکز گردشگری ساحلی و دریایی درسا گفت: این مرکز گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۷میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در کنار ساحل بندر بوشهر ساخته شده است.

وی ادامه داد: مرکز گردشگری ساحلی و دریایی درسا با زیر بنای هزار و ۲۰۰ مترمربع، دارای ۲۰ اتاق و ۴۰ تخت اقامتی است که با افتتاح و بهره‌برداری به زیرساخت‌های گردشگری این استان اضافه شد.

ارسطو زاده بیان کرد: این مرکز اقامتی در محله بهمنی شهر بوشهر قرار گرفته و بی‌تردید با شروع به‌کار خود، باعث رونق اشتغال در منطقه خواهد شد، در همین راستا برای ۲۰ نفر به‌طور مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در خصوص مجتمع تجاری، تفریحی و اقامتی بوشهر مال در کنار منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ادامه داد: این مرکز تجاری، تفریحی و اقامتی با حجم سرمایه‌گذاری ۸۰۰میلیارد ریال در سه فاز در حال ساخت است که فاز اول آن با پیش‌بینی انجام شده طی مدت ۲۰ ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در فاز دوم آن نیز از معماری بافت بندر بوشهر و اجرای عین به عین عمارت‌ها استفاده می‌شود.

ارسطو زاده اضافه کرد: قسمت‌های مختلف مرکز تجاری، تفریحی و اقامتی بوشهرمال دارای گالری‌های مختلف نمایشگاهی، سالن‌های نمایش و پلاتوهای تأتر، فروشگاه، میدان اجرای آیین‌های سنتی، شهربازی، هتل و باشگاه‌های ورزشی خواهد بود.

وی یادآور شد: پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر باید به حجم سرمایه‌گذاری اولیه این پروژه اضافه شود و پیش‌بینی شده به‌طور مستقیم در این مرکز برای ۲هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در بازدید از این پروژه گردشگری و تفریحی گفت: این پروژه می‌تواند کمک بسیار زیادی به توسعه گردشگری، اقامتی و تفریحی داشته باشد چرا که بوشهر را مردم کشور به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند.

علی اصغر مونسان افزود: تلاش کنید که این مجموعه ارزشمند بر اساس سلیقه امروز مردم ساخته و به بهره‌برداری برسد، همچنین با توجه به وجود سالن‌های مختلف اجرا در این پروژه، اجرایی شدن آن‌ها باید به نحوی باشد که مورد استقبال علاقه‌مندان باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر