يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۱۲۰
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: تفاهم نامه مرمت، احیاء و بهره برداری از عمارت حاج رئیس شامگاه دوشنبه با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بوشهر به امضا رسید.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، این تفاهم نامه ما بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  بعنوان مالک عمارت، صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در محل بازارچه صنایع دستی مبارکی به امضا رسید.

با امضای این تفاهم‌نامه، اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص مرمت، احیا، نگهداری و حق بهره‌برداری از بنای تاریخی عمارت حاج‌رییس را به صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی تفویض کند.

همچنین صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی برای شناسایی و جذب سرمایه‌گذار و بهره‌برداری، به منظور اجرای این تفاهم‌نامه متعهد است بر اساس قوانین حاکم خود، نظارت بر مرمت و بهره‌برداری بنا را بعهده بگیرد.

عمارت حاج‌رییس یکی از بناهای ثبتی استان با پنج هزار مترمربع، پنج حیاط مرکزی و ۵۰ اتاق است که  در سه طبقه به شکل بناهای ترکیبی ساخته شده و در گذشته با کاربری تجاری و مسکونی، در حاشیه خلیج فارس مورد استفاده بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر