يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۱۳۲
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه با تایید ابتلای یک شهروند گناوه‌ای به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی گفت: وضعیت این شهرستان در برابر این بیماری بسیار شکننده اعلام می‌شود.

به گزارش فکرشهر، عصمت حیدری روز سه شنبه در این ارتباط در جمع خبرنگاران افزود: باتوجه به شیوع مجدد ویروس  کرونا در نقاط مختلف کشور و همجواری شهرستان‌های دیلم و گناوه با استان خوزستان که در هفته‌های اخیر بیماری کووید ۱۹  با سرعت بالا در آنجا شیوع پیدا کرده و مواردی از جهش یافته انگلیسی نیز در آن استان گزارش شده است ، تهدیدی جدی برای وضعیت کرونایی این شهرستان است.

وی اظهارکرد: در حال حاضر موارد ابتلا  و بستری از  بیماری کووید ۱۹  در شهرستان گناوه افزایش یافته است به طوری که در سه هفته اول بهمن ۱۷۹ بیمار و در سه هفته اول اسفند ۲۱۲ مورد بیمار شناسایی شده است.

وی گفت:  از مجموع ۱۶ بیمار بستری شده فعلی ،  ۳ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند که  با افزایش چنین روندی ، جای نگرانی جدی وجود دارد.

حیدری اظهارداشت: در طرح شهید سلیمانی از اطرافیان بیماران شامل اعضای خانواده، خویشاوندان یا همکاران سه هزار و ۷۲۶  تست تشخیص سریع در منزل یا محل کار آنها انجام شد که از این تعداد  ۲۳۶ بیمار توسط تیم پزشکی مراقبت در منزل بصورت رایگان دریافت کرده‌اند.

 سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: اگرچه نظارت بر صنوف مختلف و فعالیت‌های آموزشی و اطلاع رسانی بصورت مستمر در حال انجام است، اما  انجام این اقدام‌ها بدون مشارکت و همراهی مردم موثر نخواهد بود و نمی‌تواند باعث قطع زنجیره انتقال بیماری شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر موارد بیماری بصورت کانون‌های بیماری نمایان می‌شوند و از یک عضو خانواده شروع می‌شود، افزود: رعایت نکردن کامل قرنطینه و شرکت در دورهمی‌های خانوادگی، منجر به ایجاد کانون بیماری در بین اعضای خانواده، حتی گاهی در بین خویشاوندان  می‌شود که  پیامد آن می‌تواند به چندین مورد بستری و حتی فوتی شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: اکنون  وضعیت این شهرستان زرد کرونایی است اما به منظور جلوگیری از سخت تر شدن شرایط که می‌تواند منجر به تعطیلی بسیاری از صنوف و اعمال محدودیت های شدیدتر شود، ضمن لزوم کنترل بیشتر تمام مسیرهای ورودی شهرستان، باید دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان به عنوان یک ضرورت توسط همه شهروندان رعایت شود.

وی به مردم توصیه کرد: مردم  استفاده از ماسک را بیش از پیش جدی بگیرند و از حضور در میهمانی‌ها، تجمعات ، اماکن پرتردد و به خصوص بازار و مراکز خرید حتی المقدور پرهیز کنند.

حیدری اضافه کرد: باتوجه به شرایط موجود، ویروس کرونای انگلیسی در کمین است و سرعت انتقال آن به مراتب بیشتر از نمونه قبلی کرونا است.

وی گفت:  ویروس جهش یافته  علاوه بر سالمندان و میانسالان، جوانان و حتی کودکان را نیز درگیر می‌کند.

وی  افزود: مبتلایان به گونه جدید، علائمی مشابه ویروس قبلی دارند، بدین صورت که ویروس انگلیسی نیز با تب، سرفه، سردرد، بدن درد و اختلال گوارشی همراه است و تفاوت عمده ای که دارد ،  سرعت سرایت و بیماری زایی آن است و امکان مرگ در اثر ابتلا به آن بیشتر است.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه یادآورشد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲ هزار و ۵ نفر در این شهرستان با انجام تست پی سی آر و رپید  مثبت، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که ۱۰۲ نفر از این افراد جان باختند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر