پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کارشناس هواشناسی:
فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال خیزش گرد و خاک در استان بوشهر خبر داد و گفت: خلیج فارس متلاطم است...
کد خبر: ۸۵۷۱۲
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال خیزش گرد و خاک در استان بوشهر خبر داد و گفت: خلیج فارس متلاطم است.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز با وزش بادهای شمالی عمدتاً در مناطق مرکزی و جنوبی استان، ضمن افزایش تلاطم دریا احتمال ایجاد گردوخاک نیز در برخی از نقاط استان دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: همچنین روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شرایط جوی و دریایی نسبتاً پایدار است، اما پیش بینی می‌شود از روز چهارشنبه با افزایش قابل ملاحظه سرعت جریانات جنوبی بر روی خلیج فارس و سواحل استان و تداوم وزش آن طی روزهای پنج شنبه و جمعه، خلیج فارس مجدداً مواج و طوفانی خواهد شد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان غالباً صاف همراه با وزش باد و غبار محلی و امروز در برخی از نقاط همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد غالباً شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در ساعاتی از وقت امروز در مناطق مرکزی و جنوبی استان ۱۴ تا ۴۲ گاهی ۵۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز تا اوایل شب در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر