يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نشستی برای مبارزه با تکدی گری در استان؛
فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اضافه کرد: عاطفی بودن مردم استان بوشهر زمینه حضور و فعالیت متکدیان را در این استان فراهم کرده است...
کد خبر: ۹۱۲۱
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۵

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: تکدی گری زیبنده این استان نیست و باید کمیته مبارزه با این پدیده، فعال و به رسالت قانونی خود عمل کند.

به گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان بوشهر افزود: با وجود اینکه در سال 80 برای همه استان های کشور اعتبار لازم برای خرید مکان نگهداری متکدیان اختصاص یافته است اما این مهم در استان بوشهر اجرایی نشده که باید پیگیری شود اعتبار این بخش کجا هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه پدیده تکدی گری تبعات ناخوشایندی درجامعه از جمله ترویج بزهکاری را در پی دارد یادآورشد: شهرداری بوشهر در کوتاه مدت فضای لازم را برای نگهداری و ساماندهی متکدیان در اختیار دستگاه های متولی قرار دهد و همزمان موضوع ساخت اردوگاه نیز پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اضافه کرد: عاطفی بودن مردم استان بوشهر زمینه حضور و فعالیت متکدیان را در این استان فراهم کرده است.

حقیقی ادامه داد: برخی از متکدیان مجرم و بزهکار هستند که باید تحویل دستگاه قضایی شوند و برخی نیز متکدی نیازمند واقعی هستند که این افراد اگر بومی استان بوشهر باشند به دستگاه های حمایتی معرفی و اگر غیر بومی هستند نیز به محل سکونت خود اعزام شوند.

وی گفت: برخی از متکدیان نیز افراد سرگردان و فراری هستند که تعیین تکلیف آن ها نیز ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: فعالیت اتباع خارجی در امر تکدی گری به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.

وی دربخش دیگری از سخنان خود وجود سواحل بکر و مستعد برای اجرای طرح های گردشگری در استان بوشهر را یادآورشد و گفت: وجود این نعمت در استان بوشهر یک فرصت برای استفاده بهینه پرکردن اوقات فراغت مردم و درآمد زایی با ایجاد فرصت های شغلی است.

حقیقی اضافه کرد: اگر تفرجگاه و سواحل بوشهر ساماندهی درست نشود امکان جذب گردشگر که حداقل مدت 72 ساعت در استان بوشهر حضور داشته باشند، بوجود نمی آید.

وی گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی درحریم ساحل بجد در دستور کار قرار دارد و افراد متخلف به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: ساماندهی سواحل این استان باید به صورت عملیاتی و میدانی در قالب بررسی وضعیت موجود و مطلوب با مشارکت دستگاه های متولی انجام شود.

به نوشته ی ایرنا، مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: تکدی گری پدیده ای دور از شان کشور است و همه باید برای جمع آوری و ساماندهی آن ها تلاش کنند.

حجت الاسلام حسین رزمجو افزود: وجود متکدیان اتباع خارجی در معابر عمومی افزون بر تبعات منفی در مبلمان شهری انتقال بیماری و بزهکاری اجتماعی را نیز در پی دارند.

وی با اشاره به اینکه بازگشت متکدیان اتباع خارجی نیازمند دیپلماسی است، یادآورشد: همچنین باید با فرهنگ سازی طوری عمل شود که مردم از روی ترحم نیز به این افراد کمک نکنند زیرا ماندگاری آنان صدمه به کشور است.

فرماندار بوشهر نیز در این نشست گفت: پدیده تکدی گری واقعیتی انکار ناپذیر است که قابل حذف نیست اما با جمع آوری و ساماندهی امکان تعدیل آن وجود دارد.

حسن ابراهیمی با بیان اینکه برخی از متکدیان داخلی به صورت فصلی به استان بوشهر مهاجرت می کنند، افزود: با توجه به اینکه متکدیان از گروه سنی، جنسیت و معلولیت متفاوت هستند باید فضای لازم برای تفکیک آن ها پس از جمع آوری وجود داشته باشد که این مهم هم اینک در مرکز استان بوشهر فراهم نیست.

فرماندار بوشهر یادآورشد: برخی از متکدیان اتباع خارجی پس از جمع آوری و اقدام برای اخراج، به دلیل همکاری نکردن کشور متبوع آن ها دوباره به محل قبلی یا سایر استان ها برمی گردند.

مدیرکل کمتیه امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر نیز گفت: یکی از دلایل حل نشدن پدیده تکدیگری در این استان مقطعی بودن اجرای این طرح است.

فرید محبی افزود: براساس قانون افراد متکدی در صورت جمع آوری در صورت برخوردار نبودن خدمات دستگاه های حمایتی، باید زیر پوشش این نهادها قرار گیرند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر