دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۵۸۶
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از تشکیل ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای عالی ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به وضعیت خاص کرونایی باید همه امکانات و تجهیزات در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گیرد.

وی با تقدیر از همه نهاد و سازمان‌هایی که با ستاد مقابله با کرونا همکاری دارند افزود: استان بوشهر ظرفیت محدودی در حوزه درمانی دارد و اکنون در وضعیت سخت و ناگواری قرار دارد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت‌های بخش کرونایی استان بیان کرد: اکنون تعدادی از بیماران کرونایی در انتظار پذیرش هستند و در منزل مراقبت و پرستاری می‌شوند که نگران کننده است.

وی با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت بیمارستان‌های استان بوشهر اضافه کرد: در این راستا نامه‌ای به فرمانده کل سپاه و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارسال شد و توجه ویژه‌ای به استان بوشهر کردند که خدمات آنان درخور تحسین است.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: بیمارستان‌های نیروی هوایی، پایگاه دریایی تجهیز و در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و در حال افزایش تخت‌های بستری است و باید نیرو به بیمارستان‌های تحت پوشش نیروهای مسلح اعزام شود.

وی از اعزام ۱۵ نیروی پرستاری و امکانات دارویی به استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: برای رسیدگی بیشتر به بیماران کرونایی استان بوشهر قرار است سه بیمارستان صحرایی با مشارکت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایجاد شود.

تخصیص بسته‌های بهداشتی و معیشتی

امام جمعه بوشهر با تأکید بر همراهی همگانی برای عبور از این شرایط تصریح کرد: باید به مردم کمک شود تا این‌طور سردرگم نباشند و همه بیماران پذیرش شوند و در عین حال نباید فشار بر روی کادر درمان وارد شود چون این مراکز درمانی و نیروها محدود هستند و نیاز به همراهی و هم‌افزایی است.

وی از تشکیل ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی در استان خبر داد و بیان کرد: با تشکیل این ستاد به هر طریق ممکن امکانات، تجمیع و مدیریت و در خدمت جامعه هدف قرار داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از تخصیص بودجه از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد و بیان کرد: این نهاد پنج هزار کیت تشخیص فوری ویروس کرونا به استان بوشهر ارسال کردند و تحویل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شد.

صفایی بوشهری، از تخصیص بسته‌های بهداشتی و معیشتی خبر داد و افزود: این مجموعه فعالیت‌ها مانند حوادث سیل و زلزله نیاز به تشکیل یک کارگروه و قرارگاه مردمی دارد و درمان بیماران کرونایی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر به تنهایی در این شرایط اگر پشتیبانی نشود توانایی ندارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر