پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۳۵۲
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

فکرشهر: جابه جایی مسافر بین بندر گناوه - جزیره خارگ که در چند روز اخیر به علت تعطیلی فعالیت شناورهای این مسیر به بهانه افزایش نرخ کرایه متوقف شده بود، روز یکشنبه دوباره از سر گرفته شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مسافرانی رفت و برگشت این مسیر از هفته گذشته برای تردد مشکل داشتند و  به ناچار از قایق های صیادی و باری  که خطرهای زیادی در بردارد، استفاده می کردند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان گناوه  اظهارداشت: تردد مسافران مسیر گناوه - خارگ پس از اعمال نرخ جدید در این مسیر توسط شناور "مهبد" از سرگرفته شده است.

داود بهادری افزود: این شناور در یک روز دو نوبت مسافران را جابه جا می‌کند که براساس برنامه ریزی صورت گرفته حرکت از مبدا گناوه به جزیره خارگ در ساعت های هشت صبح و ۱۳:۳۰ ظهر و از خارگ به گناوه  ۱۱ و ۱۶:۳۰ دقیقه تعیین شده است.

وی اضافه کرد: یک فروند لندینگ کرافت با نام "کیکاووس " نیز برای جابه ‌جایی اقلام و مایحتاج مورد نیاز ساکنان جزیره خارگ از بندر گناوه از روز جاری فعال شده است و در روز ساعت ۱۲ به خارگ و ۲۱ از خارگ به گناوه تردد می‌کند.

بهادری افزود: برای تردد ایمن مسافران و جلوگیری از حادثه جبران ناپذیر نیاز به یک فروند شناور مسافری باکیفیت دیگر در مسیر دریایی گناوه به جزیره خارگ به ظرفیت ۱۵۰ مسافر ضروری است و این اداره از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه استقبال می‌کند.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای انگیزه و تشویق بخش خصوصی برای خرید و یا ساخت شناور مسافری استاندارد و مناسب با بودجه خود که به وجوه اداره شده معروف است بین ۸۰ تا ۹۰ درصد وام بلندمدت در نظر گرفته است.

بندرگناوه  در شمال استان بوشهر واقع است و به عنوان پسکرانه خارگ نقشی مهم در جابه جایی ساکنان و شاغلان در شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و مایحتاج موردنیاز به این جزیره دارد.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با ۲۰ هزار نفر جمعیت محل استقرار بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران است و در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بندر بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر