پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۷۷۲
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵

فکرشهر: شهرداری بوشهر گفت: برنامه این شهرداری برای بازیافت پسماند، استفاده از ظرفیت و مشارکت سرمایه‎‌گذاران بخش خصوصی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حسین حیدری روز چهارشنبه در نشست مشترک شورا و شهرداری بوشهر با رئیس اتاق اصناف مرکز این استان افزود: بحث مدیریت پسماند از دیرباز در بوشهر مطرح است و شورا و شهرداری کنونی در تلاش است تا به عنوان یک سرمایه‎ پایدار از آن استفاده شود.

وی بیان کرد: پسماند در بوشهر هنوز از مبدا تا مقصد بخوبی تفکیک نمی‌شود و باید برای تحقق این مهم برنامه داشت.

حیدری ادامه داد: در این زمینه شهرداری سعی دارد تا با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در ارتباط با مدیریت پسماند اقدام‌های مطلوب و شایسته‎‌ای صورت گیرد.

وی اظهار داشت: برای نمونه در بوشهر بازارهای ماهی فروشان، البسه و خرمافروشان نزدیک به هم است که باید با ایجاد زیرساخت مناسب برای ساماندهی آنها اقدام کند.

حیدری ادامه داد: شهرداری بندر بوشهر در این زمینه آماده هرگونه همکاری با اتاق اصناف بوشهر است تا بهترین راهکار و برنامه‌‎های ممکن اجرایی شود.

وی عنوان کرد: در ارتباط با راهکار اتاق اصناف برای راه‌اندازی بازارچه‌‎های تولید تا مصرف این مهم می‌‎تواند گام مهم در جهت رفاه شهروندان باشد که شهرداری نیز با آغوش باز از این طرح استقبال می‎‌کند.

حیدری اظهار داشت: با همتی که در شورای اسلامی بوشهر وجود دارد تمام این برنامه ها شدنی است که چراکه تمامی اعضای شورا دغدغه مند هستند و برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری راهکارهایی مدبرانه و هوشمندانه دارند.

رئیس واحد حقوقی شهرداری بوشهر گفت: در موضوع جمع آوری ضایعات، انجام این کار توسط افراد منع شده که این موضوعی قانونی است و هیچ دستگاهی نیز اجازه صدور پروانه در این زمینه ندارد.

علیرضا نوری افزود: در صدور پروانه ساختمانی تجاری نیز حدود پنج سال است که شهرداری در صدور پروانه داشتن سرویس بهداشتی را الزامی کرده و برای مجتمع‌‎های بیشتر از ۱۰ واحد نیز احداث نمازخانه الزامی است.

رئیس اتاق اصناف بوشهر گفت: هم اکنون در شهر و شهرستان بوشهر به ترتیب ۱۰ و ۱۲ هزار واحد صنفی در قالب ۲۵ اتحادیه فعالیت دارند که نقشی مهم و اساسی در سطح شهرستان ایفا می‌‎کنند.

مصطفی گراشی افزود: اتاق اصناف هیچگاه سرنوشت خود را جدا از شهرداری ندیده و هر چه شهر وزین تر باشد بدون شک منافع اقتصادی بیشتری برای کسبه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اصرار بیش از حد اتاق اصناف به همکاری با شهرداری بوده که گاهی این اصرار زیاد شاید شک و شبهه ای ایجاد کرده باشد اما این دغدغه تنها در راستای کمک به مدیریت شهرداری در پیشبرد امور است.

گراشی اظهار داشت: در ارتباط با پسماند نیز انتظار است شهرداری بوشهر الگوهای موفق اجرا شده در کشور را اجرایی کند و شرایطی پیش بیاید که کسبه نیز در ارتباط با عوارض پسماند عملکرد مناسب تری داشته باشند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر