يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۸۵۷
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۰

فکرشهر: معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: با دستور قضایی در هفته جاری مشکل تصرف و تغییر کاربری غیر مجاز ۱۰۰ هکتار از زمین‌های ملی، در روستای ساحلی هلیله شهرستان بوشهر برطرف شد.

به گزارش فکرشهر، یونس شوقی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان زمین رفع تصرف شده ۱۰ هکتار  و ۹۰ هکتار نیز زمین کشاورزی بوده که افراد اقدام به تغییر غیر مجاز کاربری کرده اند.

وی بیان کرد: روستای هلیله شهرستان بوشهر دارای طرح هادی است و همه ساخت و سازهای اخیری که با دستور قضایی تخریب و رفع تصرف شد، خارج از طرح هادی انجام شده و هیچ یک دارای مجوز قانونی و پروانه ساخت بنا نبودند.

شوقی ادامه داد: بخشی از این ساخت و سازها در زمین‌های دولتی و بخشی نیز که مالکیت داشته به دلیل تغییر غیر مجاز کاربری زمین‌های کشاورزی تخلف کرده اند.

وی اظهار کرد: براساس قانون ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی ممنوع است مگر اینکه فرد با مراجعه به مدیریت امور اراضی و ارائه درخواست تغییر کاربری مجوز لازم را در این زمینه بگیرد.

شوقی افزود: مدیریت امور اراضی و یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی چندین بار درمورد  ساخت و ساز غیر مجاز در زمین‌های دولتی و تغییر غیر مجاز اراضی به متخلفان اخطار داده بودند اما مورد توجه قرار نگرفت و همین امر سبب شد در هفته جاری با دستور قضایی تخریب و قلع و قمع انجام شود.

 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در این عملیات دیوارکشی‌های انجام شده به دور زمین‌های دولتی و یک واحد خانه مسکونی که خالی از سکنه بود تخریب و یک واحد دیگر نیز که افرادی در آن ساکن بودند تنها دیوار آن تخریب شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر