شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۶۸۳
جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: رئيس مركز سنجش و ارزشيابي مهارت فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، بر اساس طرح هاي كسب و كار بومي استان بوشهر در جهت توسعه اشتغال پايدار ضروري است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، احمد ليراوي در بازديد از آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي شهر بوشهر افزود: نیاز است تا آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با تنوعی از حرفه‌های آموزشی بویژه حرفه فناوری‌های نوین، بازار اشتغال استان را بهبود ببخشند.

وي با یادآوری این مهم که بهبود فضای کسب‌وکار از مأموریت‌های اصلی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است، اظهار داشت: توسعه و گسترش مراکز دولتی و آزاد بمنظور توانمندسازی و مهارت‌آموزی برای اشتغالزایی در اولویت قرارگرفته است.

ليراوي با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در جامعه و نقش این آموزش‌ها در اشتغال جوانان و بیکاران، اضافه كرد: تشویق سرمایه‌گذاران حائز شرایط به ایجاد و راه‌اندازی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و کم برخوردار استان بوشهر از اولویت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.

وي با اشاره به اینکه تسهیل در صدور مجوز تاسیس آموزشگاه‌های آزاد صورت گرفته است، گفت: از دهم مهرماه امسال با ابلاغ رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر اساس تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد در مدت سه روز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رئيس مركز سنجش و ارزشيابي مهارت بوشهر با تاكيد بر اينكه افزایش تعداد آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای باعث ایجاد رقابت سالم و توسعه مهارت آموزی می‌شود، گفت: با توجه به محدودیت در تاسیس آموزشگاه‌های دولتی، سعی در توسعه آموزشگاه‌های آزاد داریم تا با افزایش قوی بخش غیردولتی سرانه آموزش را افزایش دهیم.

ليراوي با بيان اينكه پیش از این، زمان مورد نیاز صدور مجوز این آموزشگاه ها، حدود هشت ماه بوده است،افزود: برای ایجاد آموزشگاه هاي آزاد  فني و حرفه اي هیچ هزینه ای توسط بخش دولتي نمي شود و فقط در زمینه صدور گواهینامه، حمایت مربی، اخذ مجوزهای لازم، برگزاری آزمون و تأییدیه مربی‌ها اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر متقاضیان دریافت آموزش های مهارتی از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای را بانوان تشکیل می دهند، اظهار داشت: آموزشگاه های آزاد که از سوی بخش خصوصی ایجاد شده اند، با ارائه آموزش های مهارتی استاندارد بازوی اجرایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای توسعه فرهنگ مهارت آفرینی و تربیت افراد ماهر محسوب می شوند. 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر