دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: منتظر هستیم برای فرمانداران دشتی و دشتستان فرماندارانی قوی تر از این افرادی که هستند پیدا کنیم/ مشکل ما در بوشهر این است که هر کس را معرفی می کنیم، افرادی آنها را لت و پار می‌کنند/ این تخریب های جدی وجود دارد/ مسوولین دولت قبل اگر تودیع می‌شوند هم باید با عزت و احترام باشد/ معرفی ۱۷ مدیرکل جدید به وزارت خانه ها/ محور کار ما در کل دستگاه های استان بوشهر، اقتصادی است/ با رییس‌جمهور مکاتبه کرده ایم که اموالی که توقیف شده بود و قرار بود امحا شود، با قیمت مناسب در اختیار نیازمندان قرار بگیرد/ آخرین اخبار از راه آهن و تعطیلی پنج شنبه های استان بوشهر/ قرار بوده از سد چم شیر کهگیلویه و بویراحمد، ۵۱۴ میلیون مترمکعب آب به استان برسد ولی اندک اندک کنار گذاشته و کلا حذف شد و هیچکس هم صدایش در نیامد/ مصوب شد شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی، حساب های خود را به استان بوشهر منتقل کنند/ در استان بوشهر محدودیت ثبت نام برای مسکن نداریم/ آخرین وضعیت آبی استان بوشهر در سدها و آب شیرین کن ها/ برنامه های استاندار برای انتصابات در سطوح پایین تر فرمانداران، جوانان و بانوان/ رسانه ها را معاون پنجم خود می‌دانم/ بوشهر در آستانه یک جهش اقتصادی و هجوم سرمایه‌گذاران است...
کد خبر: ۱۰۲۵۰۱
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: استاندار بوشهر در نخستین نشست خود با خبرنگاران که با حضور تعدادی از مدیران کل استان برگزار شد، گفت منتظر هستیم برای فرمانداران دشتی و دشتستان فرمانداران قوی تر از این افرادی که هستند پیدا کنیم؛ برای انتصابات در سطوح پایین تر فرمانداران، جوانان و بانوان برنامه هایی داریم و محور کار ما در کل دستگاه های استان بوشهر، اقتصادی است.

به گزارش «فکرشهر»، استاندار بوشهر امروز سه شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ در نشست با خبرنگاران استان بوشهر درباره اقدامات دولت سیزدهم گفت: یکی از اقدامات خوبی که دولت انجام داده و آثار آن را تا سال آینده خواهید دید، کنترل نقدینگی و عدم خلق پول و افزایش دریافت صددرصدی مالیات از اقشار پردرآمد است.

احمد محمدی زاده ادامه داد: شعار اول و آخر ما، وحدت، همدلی، همراهی و همکاری است و همه مسوولین استان در همه قوا با هم همراه و همفکر هستیم و تمام توان خود را برای خدمت گزاری به مردم خواهیم گذاشت.

بوشهر در آستانه یک جهش اقتصادی و هجوم سرمایه‌گذاران است

وی بیان داشت: چندین بار گفته ام که بوشهر در آستانه یک جهش اقتصادی و هجوم سرمایه‌گذاران است و دلیل آن این است که امروزه حدود پنجاه درصد جمعیت دنیا در کنار دریا زندگی می‌کنند و پیش بینی می‌شود به شصت درصد برسد.

محمدی زاده با بیان این که «استان بوشهر در چند سال گذشته از ظرفیت های خوبی مثل گاز و پتروشیمی برخوردار شده که اینها زیرساخت صنایع پایین دستی است»، افزود: قبلاً با فشار و لابی گری استان های دیگر، صنایع آب بر به استان های مرکز می‌رفت ولی امروز با توجه به شرایط، صنایع آب بر مجبورند به کنار دریا بیایند و این موضوع به استان بوشهر کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: حمل و نقل و هزینه حمل و نقل، یکی از مواردی است که شرکت ها باید مدنظر داشته باشند و چون مقرون به صرفه نیست که محصول اولیه را از بوشهر ببرند و در استان دیگری تبدیل کنند، درخواست حضور در استان را دارند.

منتظر هستیم برای فرمانداران دشتی و دشتستان فرماندارانی قوی تر از این افرادی که هستند پیدا کنیم/ مشکل ما در بوشهر این است که هر کس را معرفی می کنیم، افرادی آنها را لت و پار می‌کنند/ این تخریب های جدی وجود دارد/ مسوولین دولت قبل اگر تودیع می‌شوند هم باید با عزت و احترام باشد/ معرفی ۱۷ مدیرکل جدید به وزارت خانه ها

استاندار بوشهر پیرامون انتصابات در استان نیز اظهارداشت: در این مدت که منصوب شده ام، تغییراتی ایجاد شده ولی باید در نظر داشته باشید خیلی از استان ها هنوز تغییر نداشته اند؛ ما منتظر هستیم برای فرمانداران دشتی و دشتستان فرماندارانی قوی تر از این افرادی که هستند پیدا کنیم و نباید صرفا به فکر تغییر باشیم.

وی گفت: در جلسه با فرمانداران اعلام کرده ایم تا چهار هفته، معاونین یا بخشداران خود را یا تثبیت کنند و یا تغییر دهند؛ همچنین ۱۷ مدیرکل را پیشنهاد داده ایم و در وزارت خانه ها در حال بررسی است؛ اما ما در بوشهر مشکلی که داریم این است که هر کس را معرفی می کنیم، افرادی آنها را در پایتخت و فضای مجازی لت و پار می‌کنند و این موضوع باید به نوعی حل شود و این تخریب های جدی وجود دارد و باید این تفکر تغییر کرده و درست شود.

احمد محمدی زاده ادامه داد: مسوولین دولت قبل هم همه زحمت کشیده اند و برادران و خواهران ما هستند و اگر تودیع می‌شوند هم باید با عزت و احترام باشد و تاکنون این کار را انجام داده ایم.

برنامه های استاندار برای انتصابات در سطوح پایین تر فرمانداران، جوانان و بانوان

وی گفت: در فرمانداری ها مجبور بودیم از افراد با سن میانی استفاده کنیم، ولی در سطوح پایین تر، برنامه داریم که از جوانان بهره ببریم. در آزمون در دولت قبل، ۵۳ نفر در استان بوشهر در وزارت کشور استخدام شده بودند ولی کد آنها معطل مانده بود که با صحبت با وزیر، مشکل را حل کرده ام و به زودی کد آنها صادر می‌شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: مورد دیگر، امضای حکم بخشداران توسط وزیر کشور است که با صحبتی که کردم، این اختیار به استاندار واگذار شده است و در بحث انتصاب بانوان نیز ما هنوز کاری نکرده ایم و جزو وظایف ما است که این امر هم انجام خواهد شد و مدیرکل بانوان استانداری را یکی دو هفته آینده معرفی خواهیم کرد. همچنین، تغییرات مدیریتی در شهرک های صنعتی در دستور کار است تا افراد جدید بتوانند روند موجود را تغییر دهند.

او این نکته را نیز اضافه کرد که «به زودی همراه با مدیران کل ادارات پس از تثبیت فرمانداران و بخشداران به شهرستان های مختلف سفر خواهیم کرد و مشکلات را در همان جا بررسی خواهیم کرد».

رسانه ها را معاون پنجم خود می‌دانم

احمد محمدی زاده بیان داشت: من رسانه ها را معاون پنجم خود می‌دانم و به هیچ وجه از هیچ رسانه ای و خبرنگاری تا زمانی که هستم، شکایت نخواهم کرد و از مدیران خود نیز این موضوع را می‌خواهم که شکایت نکنند، ولی این انتظار هم از رسانه ها داریم که اخلاق را رعایت کنند.

آخرین اخبار از راه آهن و تعطیلی پنج شنبه های استان بوشهر

استاندار بوشهر در بخش دیگر سخنانش درباره سفر رییس جمهور به استان، توضیح داد: مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان بوشهر از مجموع مصوبات، ۴۹۵۰ میلیارد تومان در ۱۲ حوزه به استان ابلاغ شده است. گل سرسبد سفر رییس‌جمهور راه آهن است که رییس‌جمهور را به محل کارگاه در «اهرم» بردیم  در حالی که در چهارده سال شروع پروژه، تنها ۸ و نیم درصد پیشرفت داشته و تازه علاوه بر شیراز به بوشهر، عسلویه نیز به آن اضافه شده است.

وی ادامه داد: چندین جلسه در این باره در تهران برگزار کردیم و هزینه احداث آن ۴۰هزار میلیارد تومان است و قرار شده از منابع تهاتر نفت منابع هزینه تامین شود.

محمدی زاده اضافه کرد: آقای «مخبر» دو روز پیش دستور داده اند که ظرف ۱۰ روز سهم همه از تامین هزینه پروژه مشخص شود و امیدواریم تا پایان سال جمع بندی صورت گیرد و از سال آینده به طور جدی تر پروژه پیگیری شود.

استاندار بوشهر درباره تعطیلی پنج شنبه ها نیز گفت: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها دستوراتی است که در تهران صادر شده و وزارت خانه ها خود پنج شنبه ها تعطیل هستند، اما دستور داده اند استان ها تعطیل شوند و در همین راستا ما نامه نگاری کرده و درخواست تعطیلی پنج‌شنبه‌ها را با توجه به وضعیت هوایی و جغرافیایی استان بوشهر داده ایم که هنوز جوابی از طرف دولت داده نشده است.

محور کار ما در کل دستگاه های استان بوشهر، اقتصادی است/ با رییس‌جمهور مکاتبه کرده ایم که اموالی که توقیف شده بود و قرار بود امحا شود، با قیمت مناسب در اختیار نیازمندان قرار بگیرد

او گفت: محور کار ما در کل دستگاه های استان بوشهر، اقتصادی است و دو تا از معاونین من صرفا کار اقتصادی می‌کنند و حتی به معاون سیاسی هم مسوولیت اقتصادی داده ام تا موضوع ته لنجی را حل کند.

استاندار ادامه داد: ما در جنگ اقتصادی هستیم. همه کمک کنید تا مردم از این جنگ به سلامت عبور کنند و قلم خبرنگاران می تواند برای عبور از این جریان، کمک زیادی کند و ما دست یاری به سمت شما دراز می‌کنیم.

وی خطاب به خبرنگاران افزود: فضای کسب و کار را مناسب کنید و با افرادی که در فضای مجازی مردم را ناامید می‌کنند با خبرهای خود مقابله کرده و امید ایجاد کنید.

محمدی زاده گفت: کشورهایی که در اقتصاد حرفی دارند، همه سرمایه‌گذاری خصوصی را گسترش داده اند و ما باید سرمایه‌گذاران را به استان بیاوریم.

این مسوول اضافه کرد: موضوع دیگر، دستور استخدام ۵۰ درصدی نفت است که تنها ۳۰ درصد محقق شده و کسی هم چیزی نگفته و پیگیر اجرایی شدن این دستور خواهیم بود.

به گزارش «فکرشهر»، او گفت: در بررسی ها متوجه شدیم تعدادی از خانواده ها سوءتغذیه دارند و باید بخشی از منابع را آزاد کنیم تا به اقشاری که مشکل حاد تغذیه دارند رسیدگی کنیم تا این مشکل حل شود؛ با رییس‌جمهور هم مکاتبه کرده ایم که اموالی که توقیف شده بود و قرار بود امحا شود، با هماهنگی دستگاه های حمایتی و با قیمت مناسب در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.

در استان بوشهر محدودیت ثبت نام برای مسکن نداریم

استاندار بوشهر درباره طرح ملی مسکن نیز بیان داشت: در استان بوشهر محدودیت ثبت نام برای مسکن نداریم و مردم می‌توانند ثبت نام کنند و ما نیز موظف به تامین زمین هستیم و هر کس بخواهد و درخواست دهد موضوع مسکن را پیگیری می‌کنیم. موضوع دیگر هم حل کردن مسکن محرومین است که روی آن تمرکز داریم که یکی دو سال آینده آن را حل کنیم.

وی ادامه داد: هر کس می‌خواهد برای مسکن ملی ثبت نام کند و یکی از بهترین طرح ها در این حوزه، طرح خودمالکی است که مردم می‌توانند از این موقعیت مناسب و وام های ساخت خانه آن استفاده کنند و تمام امتیازاتی که شامل مسکن ملی شده را نیز شامل می‌شود.

همچنین در این نشست گفته شد که « تا ۳۰ آذرماه زمان ثبت نام این طرح تمدید شده و سهم استان بوشهر از مسکن ملی ۵۴ هزار واحد است که می‌شود سالی ۱۳ هزار واحد که تامین زمین سال اول حل شده و تاکنون ۱۹ هزار متقاضی داریم که کار پالایش آن ها هم  برای تسریع در کار، از طریق خود سامانه انجام خواهد شد و اراضی موردنظر تحویل بنیاد مسکن شده است» 

قرار بوده از سد چم شیر کهگیلویه و بویراحمد، ۵۱۴ میلیون مترمکعب آب به استان برسد ولی اندک اندک کنار گذاشته و کلا حذف شد و هیچکس هم صدایش در نیامد

استاندار بوشهر درباره وضعیت آبی استان بوشهر نیز با بیان این که روند احداث سد باهوش و دهرود انجام شده و در حال مطالعه سدهای انبری، چهارروستایی، دره گپ و دژگون هستیم، گفت: قرار بوده از سد چم شیر کهگیلویه و بویراحمد، ۵۱۴ میلیون مترمکعب آب به استان برسد و در حالی که مراحل انتقال در حال انجام بود، اندک اندک کنار گذاشته و کلا حذف شد و حق مردم استان خورده شد و هیچکس هم صدایش در نیامد.

آخرین وضعیت آبی استان بوشهر در سدها و آب شیرین کن ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر نیز در این نشست گفت: انقلاب خوبی در سدسازی استان صورت گرفته و برای استان، خصوصا شهرستان دشتستان و آبیاری نخیلات امیدواریم با تامین اعتباری که در سفر رییس‌جمهور به استان برای سد دالکی در نظر گرفته شده، این مشکل حل شود.

علی محمدی ادامه داد: در تنگستان، سد خاییز تقریبا کامل شده و در بارندگی آبگیری خواهد شد و سد باهوش نیز در حال مرحله مناقصه است و در شهرستان دشتی، سد دشت پلنگ است که محل اعتبار فاینانس خارجی است که مشکلات مالی آن رفع شده و در یک ماه اخیر با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

وی افزود: سد باغان در حوزه مشترک شهرستان دشتی و جم با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال انجام است که اعتبار آن نیز فاینانس خارجی است و سد اخند هم در شهرستان عسلویه داریم که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک سری پروژه های دیگر در حال بررسی است.

عبدالحمید حمزه پور ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ـ نیز گفت: ۴۰ هزار متر مکعب آب شیرین کن داریم که در حال کار هستند و ۱۲۰ هزار مترمکعب آب شیرین کن هم در حال ساخت داریم و اگر تکمیل شوند، بیش از ۴۰ درصد آب مورد نیاز استان توسط آب‌شیرین کن ها تامین خواهد شد.

مصوب شد شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی، حساب های خود را به استان بوشهر منتقل کنند

سید حسین حسینی ـ مدیرکل صنعت، معدن تجارت استان بوشهر ـ نیز در این نشست درباره مسوولیت های اجتماعی نفت و گاز بیان داشت: در بحث مسوولیت های اجتماعی با پیگیری های استاندار و ما مصوب شد شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی، حساب های خود را به استان بوشهر منتقل کنند و مورد دیگر فعال سازی واحد‌های صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی بود که از ۲۱ واحدی که غیرفعال بوده اند، تعداد ۲۰ واحد مجددا فعال شده اند.

نظرات بینندگان
اهرمی
|
-
|
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
استاندار ولایی بوشهر..حسب اطلاع رسانی..اینکه به آقای محمدی بفرمائید که برطبل تعصبات منطقه ای نکوبند..سد باهوش تنگستان باید تا پایان سال عملیاتی شود..راه آهن هم مال همه هم این استان است .با کمک هم اسن آرزوی را به حقیقت تبدیل میشود..
دردمند
|
-
|
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
جناب استاندار..اتوبان‌های اهرم به دلوار _اهرم به فراشبند _اهرم به برازجان انشاالله تا پایان سال افتتاح یا عملیات آنها شروع شود..
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر