پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۴۱۵
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۳

فکرشهر:  فرماندار شهرستان دیر گفت: بدون تغییر رویکرد مسئولان توسعه شهرستان دیر امکان پذیر نیست و تا زمانی که این نگاها در شهرستان حاکم باشد سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، یونس باربرز صبح سه‌شنبه در نشست تخصصی گفتمان توسعه شهرستان دیر که با حضور شهرداران و شورای شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شهرداران و مدیران دستگاه‌های شهرستان با اتحاد و همدلی و پرهیز از ورود به حاشیه‌ها، نگاه خود را بر مبنای مدیریت صحیح و اصولی و راهبردی برای توسعه شهرستان متمرکز کنند.

باربرز با تاکید بر این موضوع که مسئولان برای توسعه شهرستان همراه و همگام باشند افزود: مدیران به دنبال حل مشکلات مردم و تسهیل گری باشند و جزیره‌ای اقدام نکنند. مدیران غیر همسو با توسعه شهرستان، به زودی خداحافظی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ادارات در برخورد با مشکلات بخشی از راه حل باشند نه مشکل، افزود: شهرستان دیر دارای همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ممکن برای رشد و پیشرفت و توسعه همه جانبه و پایدار انسانی است که با همراهی و همدلی همه مدیران و نخبگان این امر محقق خواهد شد.

فرماندار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: قابلیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان دیر وجود دارد که باید استفاده مناسبی از آن صورت گیرد.

وی گفت: جذب سرمایه‌گذاران در همه حوزه‌ها نقشی ممتاز در عرصه رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و پیشرفت شهرستان دیر دارد و این شهرستان در آینده به یکی از قطب‌های مهم تولیدی، سرمایه‌گذاری و صادرات تبدیل خواهد شد و در این راه قدم‌های بزرگی برداشته شده است.

باربرز با اشاره به نقش اتصال جاده وفاق دیر به کنگان در توسعه و پیشرفت شهرستان دیر گفت: این پروژه با رویکرد ایجاد محور ساحل گردشگری در نقطه جنوبی استان بوشهر در قالب جاده وفاق بین دو شهرستان دیر و کنگان زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری ایجاد خواهد کرد.

برنامه مند بودن مجموعه مدیریت شهری

رئیس شورای شهرستان دیر نیز در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه شهرستان گفت: شناخت بیشتر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان در راستای رسیدن به توسعه پایدار از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیریت شهری در رسیدن به این هدف نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مهران پوسه افزود: توسعه دارای مؤلفه‌های مختلفی است که مهم‌ترین محور آن برنامه مند بودن مجموعه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: شوراها باید با برنامه و مشورت پذیری با مردم برای توسعه محل و شهرهای خود حرکت کنند تا بر مدار پیشرفت قرار بگیرند.

پوسه اظهار داشت: شهرداری‌ها ضمن اجرای دقیق مصوبات شوراها در همه معاملات، لزوم ثبت در سامانه ستاد و رعایت تشریفات در آئین نامه معاملاتی را مد نظر قرار دهند و بستر سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران فراهم کنند.

در ادامه این نشست شهرداران شهرهای دیر، بردخون، آبدان، بردستان و دوراهک و همچنین نماینده حقوقی شهرداری‌های شهرستان دیر با ارائه گزارش‌هایی از مشکلات شهرستان در حوزه‌های مختلف، پیشنهادات خود را در راستای توسعه شهرستان دیر بیان کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر