جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۹۶۱
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: فرماندار گناوه با تاکید بر اینکه همه مردم باید در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند گفت: عبور از پیک ششم کرونا نیاز به همکاری و مشارکت همه اقشار در شهرستان دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد تقی صفری صبح چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: در پی اعلام وضعیت قرمز کرونایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، جلسات لازم در شهرستان گناوه برگزار و اقدامات متناسب با وضعیت کرونایی شهرستان انجام شده است.

فرماندار گناوه افزود: محدودیت ظرفیت تالارهای پذیرایی اعمال و فعالیت کافه‌ها و سالن‌ها و رستوران‌ها به صورت بیرون بر در نظر گرفته شد.

وی گفت: سالن‌های ورزشی و زمین‌های چمن مصنوعی به مدت دو هفته تعطیل است و باشگاه‌های بدن سازی با ظرفیت ۲۵ درصد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و سیستم تهویه مناسب مجاز به فعالیت هستند.

صفری ادامه داد: تشویق صنوف مختلف و بازاریان به تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و استفاده از تهویه مناسب برای محل کسب و کار در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در توزیع کالاهای اساسی، عوامل توزیع بیشتر مدنظر قرار گرفته و جهاد کشاورزی در این زمینه مسئول اجرا است.

جلوگیری از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری

فرماندار گناوه یادآور شد: جلوگیری از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به خصوص در سالن‌های مسقف، نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در واحدها و اماکن فرهنگی ورزشی و هنری در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ترغیب کارکنان به رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در محل کار و تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط همه کارکنان ادارات انجام گرفته است و مسئولان ادارات موظف هستند تا دریافت دوز سوم واکسن کرونا کارکنان به نحو دقیق انجام شود.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی عمومی و تشویق شهروندان و مسافران به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از طریق نصب بنر و تابلوهایی انجام شده وهماهنگی‌ها، توصیه‌ها و تبلیغات لازم نیز پیرامون اهمیت تزریق دوز سوم واکسن مقابله با کرونا در سطح شهرستان انجام شده است.

وی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در سطح شهرستان برگزاری مراسم اعتکاف ممنوع اعلام شده است.

فرماندار گناوه بیان کرد: تاکنون ۸۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال در شهرستان یک نوبت، ۷۶ درصد دو نوبت و ۲۷ درصد نیز سه نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم باید در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند گفت: عبور از پیک ششم کرونا نیاز به همکاری و مشارکت همه اقشار در شهرستان دارد و در صورت عادی انگاری و عدم رعایت موازین بهداشتی روند شیوع بیماری و مراجعه بیماران به مراکز درمانی در سطح شهرستان افزایش بیشتری خواهد یافت که امیدواریم با رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر