دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۸۹۱
چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداربوشهرگفت: سد دالکی بعنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این استان با ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی استانداری بوشهر روز چهارشنبه به نقل از محمد هادی رستمیان در بازدید از کارگاه سد دالکی و عملیات انفجار بخشی از سرریز این سد افزود: سد دالکی با ظرفیت ۲۷۰ میلیون متر مکعب و حجم قابل برنامه‌ریزی ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال آب مورد نیاز ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان های دشتستان را تامین خواهد کرد.

وی با تاکید بر آماده بودن جبهه های متفاوت کاری سد دالکی تصریح کرد:  در این سد ظرفیت فعالیت با حداکثر نیرو و ماشین آلات وجود دارد و پیمانکار، کارفرما و دستگاه نظارت باید نسبت به این موضوع توجه کافی و لازم داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه از شروع عملیات اجرایی و مدت زمان قرارداد اجرای سد دالکی چند سال سپری شده است گفت:  از آنجا که این سد در تامین آب نخلستان های دشتستان نقش بسیار مهمی دارد،  شرکت آب منطقه ای استان بوشهر با استفاده از نگاه ویژه وزارت نیرو باید برای پی گیری هرچه بیشتر جذب اعتبارات برای سرعت بخشی در روند اجرای این پروژه با بیشترین سرعت و بالاترین استانداردها تلاش کند.

وی اضافه کرد: پیمانکار پروژه سد دالکی باید با یک برنامه زمانبندی مناسب تاخیر صورت گرفته در روند اجرای این پروژه را جبران کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر نیز گفت: سیستم انحراف آب سد دالکی به عنوان یکی از نقاط حساس و زمان بر پروژه تکمیل شده است و هم اکنون خاکبرداری بدنه اصلی سد در حال انجام است.

علی محمدی بیان کرد: سیستم انحراف آب سد دالکی شامل ۲ رشته تونل با مجموع طول یک هزار و ۵۰۰ متر و ظرفیت ۲ هزار و ۸۷۰ متر مکعب انتقال آب در ثانیه و همچنین یک فرازبند با ارتفاع ۶۰ متر در حال اجرا است.

وی افزود: شبکه پایاب سد دالکی نیز تکمیل و در دست بهره برداری است و با اتمام ساخت سد و بدون وقفه، امکان بهرمندی بیش از ۲ میلیون اصله از نخیلات شهرستان دشتستان از این سد وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهارکرد: ارتفاع سد دالکی ۱۰۶ متر و طول تاج آن یک هزار و ۱۷۶ متر است و بر روی حوزه آبریزی به مساحت پنج هزار و ۱۱۰ کیلومتر مربع ساخته می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر