جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۹۸۶
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۰

فکرشهر: با حضور نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی و سرپرست شرکت آب وفاضلاب استان و مسئولین محلی مسائل و مشکلات آب و فاضلاب  جزیره خارگ بررسی گردید

به گزارش فکرشهر به نقل از دفتر نماینده بوشهر، نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مدت‌ها است حل مشکلات ساکنان جزیره خارگ در عرصه آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب دست به دست می‌شود.

عبدالکریم جمیری عصر پنجشنبه در نشست هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: جزیره خار در زمینه تأمین آب شرب با مشکلات فراوانی روبرو است که باید برای حل آن تلاش جدی صورت گیرد.

وی با تاکید بر استقرار دفتر شرکت آب و فاضلاب استان در جزیره خارگ برای خدمات‌رسانی به ساکنان این جزیره گفت: نفت خدماتی در حوزه تأمین آب به ساکنین جزیره خارگ ارائه می‌کند ولی چون مدیریت آبفا در جزیره مستقر نشده، این خدمات نتیجه بخش نبوده و طرح‌های ناقصی اجرا شده است.

جمیری با اشاره به صادرات نفت کشور از جزیره خارگ اظهار داشت: مردم جزیره خارگ مانند سایر نقاط کشور حق دارند که از آب شرب سالم و شبکه دفع فاضلاب مناسب بهره ببرند، این مردم صبور با میزبانی از شرکت‌های نفتی، نقش عمده‌ای در تأمین امنیت منطقه دارند ولی از امکانات اولیه ای مانند آب و برق و گاز بهره چندانی ندارند. مسئولین وظیفه دارند با خدمت بی منت به این مردم، زمینه آسایش و رفاه آنها را فراهم آورند.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مدت‌ها است حل مشکلات ساکنان جزیره خارگ در عرصه آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب دست به دست می‌شود که امید می‌رود این وضعیت به‌زودی ساماندهی شود.

جمیری ادامه داد: بنده در اواخر دوره نهم مجلس شورای اسلامی پیگیری‌هایی برای استقرار آبفا در جزیره خارگ انجام دادم و قرار شد وزارت نیرو مطالعات را انجام دهد، این پیگیری‌ها تا آخر دوره مجلس نیز ادامه داشت، ولی بعد از آن توسط وزارت نیرو رها شد.

آبفا مستقر شود

وی بیان کرد: از ابتدای دوره فعلی مجلس نیز این موضوع را پیگیری کردم و تاکنون جلسات متعددی با وزیر نیرو، وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت و معاون وزارت نیرو در این خصوص برگزار کردیم، قرار شد وزارت نیرو مدلی را برای مدیریت آبفا در جزیره خارگ پیشنهاد کند ولی دوباره با اما و اگرهایی کار را متوقف کردند.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: در نهایت وزارت نفت و نیرو به جمع بندی رسیدند که مدیریت آب و فاضلاب جزیره خارگ با نظارت آب و فاضلاب استان به بخش خصوصی واگذار شود، در دولت جدید نیز چندین جلسه با وزرا و مدیران در این خصوص برگزار شده است، در نهایت بنده در مجلس از وزیر نیرو سوال کردم و سوال در کمیسیون مربوطه در حال پیگیری است که وزیر نیرو باید در مجلس پاسخگو باشد.

وی مسئولیت‌های وزارت نفت در خارگ را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: تاکنون اراده قوی در حل مشکلات مردم خارگ نبوده که امید می‌رود در دولت انقلابی و جهادی سیزدهم، مشکلات مردم حل و مطالبات محقق شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر معرفی مدیر و مسئول آب و فاضلاب خارگ تصریح کرد: این جلسه را با حضور مسئولین جزیره خارگ و شهرستان برگزار کردیم تا مشخص شود هر دستگاهی چه وظیفه‌ای بر عهده دارد، در هر صورت وظیفه آبرسانی به مردم جزیره خارگ برعهده آبفا است نه نفت، باید یک مدلی تعریف شود که با در نظر گرفتن همه جوانب، مردم جزیره خارگ از آب شرب مناسب بهره مند شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر