جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: سند جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی با هدف کاهش اعتیاد درمحیط های کار با همکاری وزرات نفت، بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی درعسلویه رونمایی شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، انوشیروان محسنی بند پی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: برنامه های این سند شامل شهرستانهای عسلویه، دیر، کنگان و جم از توابع استان بوشهر می شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۳
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲

فکرشهر: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: سند جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی با هدف کاهش اعتیاد درمحیط های کار با همکاری وزرات نفت، بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی درعسلویه رونمایی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، انوشیروان محسنی بند پی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: برنامه های این سند شامل شهرستانهای عسلویه، دیر، کنگان و جم از توابع استان بوشهر می شود.

\n\n

وی اظهارکرد: براساس این سند برنامه راهبردی کاهش مصرف مواد اعتیاد آور درمحیط های کارگری، ارتقای سطح سلامت روحی و روانی جامعه کارگری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی محیط های کار مورد هدف است.

\n\n

محسنی بند پی بیان کرد: کاهش سن اعتیاد و افزایش آمار افراد معتاد در جامعه امروز از مهمترین آسیب های اجتماعی به شمار می رود.

\n\n

وی یادآورشد: شناسایی افراد معتاد و ترغیب و تشویق آنان به ترک مواد، ایجاد زمینه اشتغال و کاهش مصرف مواد اعتیاد آور درمحیط های کار از اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی به شمار می رود.

\n\n

محسنی بند پی اضافه کرد: پوشش بیمه ای درمان معتادان از جمله برنامه های سازمان بهزیستی است که در مرحله دریافت دارو به صورت رایگان و درمرحله سم زدایی تا 75 درصد پوشش بیمه ای در نظر گرفته شده است.

\n\n

وی با بیان این که دو هزار موسسه در زمینه ترک اعتیاد در کشور وجود دارد گفت: توانمند کردن مراکز ترک اعتیاد از لحاظ علمی و آموزشی از سیاست های سازمان بهزیستی است.

\n\n

محسنی بند پی یادآور شد: با توجه به رشد آسیب های جتماعی در جامعه برنامه های سازمان بهزیستی از مراکز خصوصی و حمایتی خارج و به صورت اجتماع محور طراحی می شوند.

\n\n

به گزارش ایرنا، وی گفت: هم اکنون یک میلیون و 200 هزار معلول زیر پوشش برنامه های بهزیستی قرار دارند که توانمند سازی آنان در زمینه های تخصصی از جمله برنامه های این سازمان است.

\n\n

وی افزود: شناسایی معلولان برای حمایت، نظارت و توانمندسازی آنان و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز آنان دستور دولت است و مکلف هستیم تا نیاز این افراد در زمینه تجهیزات را به حداقل برسانیم. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر