شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۷۸۵
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: سال گذشته ۷۳سایت اینترنت همراه روستایی، شهری و جاده ‌ای این استان به نسل سوم و چهارم سرویس دهی ارتقا یافت.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از علی سملیان بیان کرد: ارتقای سایت‌های اینترنت همراه به گونه‌ای  طراحی و اجرا شده است که هریک قادر به پوشش چندین روستای مجاور نیز باشند.

وی افزود: در زمان حاضر سرویس اینترنت ۳۴۳ روستای استان بوشهر همراه اول و ۳۸۰ روستا ایرانسل است که دامنه خدمات این اپراتورها به طور مداوم در حال گسترش است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر با اشاره به اهمیت توسعه و پایداری زیرساخت‌های ارتباط روستایی، اعلام کرد:  سایت تلفن همراه روستای تنگ فاریاب از توابع شهرستان دشتستان به تازگی ارتقا یافت.

وی ادامه داد: سایت همراه روستای تنگ فاریاب از تکنولوژیG ۲ به G ۳ ارتقا یافته و اعتبار این پروژه از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است.

سملیان اظهار کرد: با توجه به وجود طبیعت زیبا وبکر تنگ فاریاب و ظرفیت بالای این روستا در جذب گردشگر، نیاز به امکانات و زیرساخت‌های ارتباطی و رفاهی در این روستا محسوس است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: ایجاد و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی پوشش اینترنت و تلفن همراه در مناطق روستایی، امکان استفاده روستائیان برای فعالیت‌های مجازی بویژه در حوزه آموزش را تسهیل می‌کند  و گامی موثر برای مقابله با چالش‌های توسعه روستایی به شمار می‌رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر