شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۸۰۶
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۲

فکرشهر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: بازار قدیم بندر بوشهر یکی از ظرفیت‌های این استان است که با بهسازی بهینه این فضا، تلاش می‌شود زمینه فعالیت دوباره آن فراهم شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، اسماعیل سجادی منش افزود: در زمان حاضر برخی حجره‌ها فعال شده‌اند و صنعت‌گران با ایجاد کارگاه لازم در بازار قدیم مشغول تولید محصول هستند.

وی ادامه داد: در کنار فعال شدن بازار، برنامه‌ریزی لازم در راستای معرفی و تولید محتوای مورد نیاز برای این مکان انجام می‌شود.

سجادی‌منش اضافه کرد: از همه ظرفیت‌های استانی برای بهبود و کمک به توسعه سه حوزه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استفاده و در این مسیر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری حمایت می‌شود.

بازار قدیم بندر بوشهر با ۲۴۰ باب مغازه در دوره ناصرالدین شاه قاجار مرکز ثقل ارتباطات تجاری و فرهنگی اقلیت‌ها و مردم طبقات مختلف است که به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی گردشگری این استان به شمار می‌رود.

 این بازار در زمان رونق به ۲ راسته اصلی "معین التجار" و "رئیس التجار" بوشهری تقسیم و هر کدام شامل راسته‌های کوچک‌تری می شده است.

بازار قدیم بوشهر مسقف به سبک معماری قاجاری و منطبق با شرایط جوی این بندر ساخته شده است طوریکه برای بهره مندی از بادهای شمالی در فصل گرما، یک سر بازار درسمت شمال و سر دیگر در سمت جنوب بافت قدیم قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر