يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۵۸۹
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت:  مسئولان باید به  شکلی عمل کنند که معلمان دغدغه‌ای جز  تربیت دانش آموزان برای آینده ایران اسلامی نداشته باشد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حجت الاسلام هاشمی در خطبه‌های امروز نملز جمعه بوشهر اظهار داشت:   رفتار گفتار کردار و پوشش دانش آموزان برگرفته از معلمان خواهد بود و این معلم باید بتواند بدون دغدغه  برای تربیت نسل جوان جامعه تلاش کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره متفکر ژرف اندیش شهید آیت الله مطهری گفت: زحمات و نقش معلم بر هیچ کسی پوشیده نیست چرا که جایگاه و نقش این معلمان نقش بی‌بدیل است و اگر  نسل شایسته و  نسل تراز انقلاب اسلامی میخواهیم همه این‌ها  در گرو معلمان است.

امام جمعه موقت بوشهر در ادامه  با تقدیر از مردم مومن و انقلابی ایران در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس که بار دیگر حمایت از مظلوم را به نمایش گذاشتند و به تکلیف دینی و اجتماعی و خود عمل نمودند افزود:  حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و همچنین نماز عید فطر تجلی وحدت همدلی و عزت مردم بود.

حجت الاسلام هاشمی  با اشاره به سالروز هتک حرمت و تخریب قبرستان نورانی بقیع به دست صهیونیسم جهانی در سال ۱۳۴۴ قمری گفت: با گذشت یک قرن از این واقعیت سخت و جانکاه داغ این مصیبت بزرگ بر دل‌های مسلمانان و به ویژه شیعیان سنگینی می‌کند و  آنچه این درد را سنگین‌تر می‌کند این است که این اتفاق برگرفته از جمود فکری و نادانی و استدلال‌های های  بی مورد  است.

امام جمعه موقت بوشهر استدلال‌های غلط و برداشت‌های اشتباه از قرآن و سنت را عاملی خطرناک و مهلک برای ضربه زدن به پیکره اسلام دانست و گفت: این برداشت‌های غلط باعث ایجاد اختلاف بین مسلمانان شده و عاملی برای برادر کشی و ضربه به اصل اسلام خواهد بود.

هاشمی  راه حل برون رفت از این مشکلات را برگشتن به اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی برای ایجاد وحدت امت اسلامی و رفع آن گرفتاری‌ها دانست.

وی با اشاره به سالروز تشکیل جمعیت هلال احمر با تقدیر از این نیرو‌ها که همیشه پای کار بودند و در سختی‌ها و مشکلات همراه مردم بودند و داوطلبانه و عاشقانه به خدمت‌رسانی پرداختند گفت:  وجود جمعیت هلال احمر  باعث آرامش بخشی به مردم در سختی‌ها خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر