جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۷۳۰
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: امام جمعه گفت: باید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های پایگاه‌های معنوی بقاع متبرکه در جهت تقویت و تعمیق باورهای دینی و اعتقادات مذهبی جامعه استفاده بهینه شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر شنبه در نشست اعطا احکام هیئت امنای جدید امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه اظهار داشت: بقاع متبرکه پایگاه و پناهگاه معنوی مردم است و در طول تاریخ تشیع این اماکن متبرکه محل امن برای اقشار مختلف جامعه بوده است.

امام جمعه گناوه افزود: بقاع متبرکه از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این پایگاه‌های معنوی در جهت تقویت و تعمیق باورهای دینی و اعتقادات مذهبی جامعه استفاده بهینه شود.

وی گفت: در شرایط کنونی که باورهای و اعتقادات ناب دینی مورد هجمه معاندین و دشمنان به خصوص در فضای مجازی قرار گرفته است می‌توان با کارها و فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه این اعتقادات دینی را تقویت و توطئه‌ها و هجمه‌ها را خنثی کرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: لازمه کارهای فرهنگی مؤثر این است که هیئت امنایی که انتخاب می‌شوند دغدغه مند و دلسوز مسائل فرهنگی جامعه باشند و در این زمینه تلاش کنند.

وی با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و دینی در امامزاده سلیمان بن علی (ع) تصریح کرد: کارها و فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و عمرانی خوبی در این بقیه مبارک مانند برگزاری یادواره شهدا، برنامه‌های مناسبتی مذهبی و فرهنگی، برنامه‌های قرآنی در ایام مختلف برگزار شده است که قابل تقدیر است.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: با انتخاب هیئت امنای جدید امامزاده انتظار می‌رود که کارهای فرهنگی بیشتر و بهتری در این بقعه مبارک انجام شود و فعالیت‌ها هرچه بهتر تداوم یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر