پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۶۹۵
شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

فکرشهر: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: توصیه‌هایی که امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود برای جوانان مطرح کردند باید برای نسل امروز بازگو شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سید محمد حسینی شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد امیرالمومنین (ع) در بوشهر افزود: امام وقتی به پاریس رفتند غربی‌ها نیز با اندیشه بلند ایشان آشنا شدند ولی آنها تا آخرین لحظه تلاش داشتند تا انقلاب اسلامی به پیروزی نرسد تا جایی که حتی قصد هدف دادن پرواز انقلاب در مسیر پاریس-تهران نیز مطرح بود.

وی بیان کرد: اراده الهی این بود که انقلاب به دست امام خمینی ره به پیروزی برسد و اراده الهی انقلاب را به پیروزی رساند و دوران سخت جنگ را اداره کند تا نظام اسلامی استقرار پیدا کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در آن زمان عشقی که بسیجیان به ایشان داشتند جنبه الهی داشت و دنیایی نبود.

حسینی اظهار کرد: جوانان، امام را به عنوان عالم ربانی می دانستند و معتقد بودند که اگر سخنی مطرح می کنند از هوای نفس نبوده و وظیفه الهی است که بر زبان جاری می ‌کنند.

وی گفت: درست است که چند دهه از انقلاب اسلامی ایران گذشته اما هنوز نیاز است که مکتب امام را بخوبی بشناسیم.

حسینی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هر سال یک بعد از شخصیت امام را مطرح می کنند و در واقع بهترین مفسر برای اندیشه، رفتار و سلوک امام راحل نیز مقام معظم رهبری هستند که امسال نیز عموم مردم را از فرمایشات خود برای شخصیت امام بهره‌مند خواهند کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در هشت سال دفاع مقدس وقتی امام راحل فرمانی می ‌دادند همگان برای تحقق آن مانند آزادسازی خرمشهر و شکست حصر آبادان لبیک می گفتند.

وی افزود: در حادثه متروپل آبادان وزیر کشور پنج روز آنجا مستقر بود و با حضور سایر مسئولان و بسیج تمامی امکانات تلاش شد تا تلفات حادثه به حداقل برسد.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با ابلاغ سلام رئیس جمهور به بوشهری‌ها اظهار کرد: رئیس جمهور برخاسته از رای مردم است و با آن سابقه درخشانی که داشت در جایگاهی قرار گرفت که اکنون منشاء خیر و برکت است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: رییس جمهور می‌دانست مشکلات بزرگی در مسیر قرار دارد اما مسئولیت را پذیرفت و با حمایت رهبر معظم انقلاب و مردم امیدواریم گام‌های بزرگی برای کشور برداشته شود.

حسینی افزود: بسیاری از مسئولان کنونی کشور کسانی هستند در آزمون دشوار و سخت جنگ سرافراز بودند و اکنون در خدمت مردم هستند.

وی بیان کرد: مسئولانه همان طور که در جنگ مثل مجاهد فی سبیل الله جان خود را فدا می‌کردند اکنون نیز شبانه روزی در مسیر خدمت هستند تا شرایط کشور بهبود پیدا کند.

حسینی گفت: اکنون در حوزه‌های زیادی حرف‌هایی در جهان داریم و مشکلاتی نیز وجود دارد که باید دست به دست هم دهیم تا آنها را برطرف کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر