شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۴۰۱
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: تندیس‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و استاد بهزاد بهزادی معلم پیشکسوت ریاضیات در استان بوشهر، ۲ تن از مفاخر ملی و شهرستانی با حضور مسئولان در گناوه به مناسبت دهه امامت و ولایت رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، تندیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار پلی که به نام این سردار در حاشیه خلیج فارس و استاد بهزاد بهزادی در مجاورت تالار بهزاد به همت شهرداری گناوه نصب شد.

فرماندار گناوه روز دوشنبه در آیین رونمایی از تندیس سردار شهید سلیمانی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نماد و الگوی مبارزه با استکبار جهانی و ظلم ستیزی است که در همین مسیر به درجه رفیع شهادت نایل شد.

محمدتقی صفری افزود: اخلاص در عمل یکی از ویژگی‌های بارز و برجسته سردار سلیمانی بود که باعث محبوبیت ایشان در قلوب مسلمانان و آزادی خواهان جهان شده است.

وی گفت: امروز که این تندیس در حاشیه خلیج فارس رونمایی می‌شود، به همه جهانیان اعلام می‌کنیم راه، مسیر و مکتب ما همان مسیر و راه و مکتب شهید سلیمانی است و با تبعیت پذیری از رهبر معظم انقلاب در برابر استکبار جهانی با قدرت و صلابت ایستاده‌ایم و با تکیه بر قدرت الهی و توان جوانان کشور خود را می‌سازیم.

وی با قدردانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر گناوهبرای نصب تندیس شهید سلیمانی در کنار خلیج فارس گفت: این فعالیت‌ها در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت، و اراده و همت و فداکاری تلاش و مجاهدت تداوم یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر گناوه گفت: بسیار خرسندیم که  همزمان با دهه امامت و ولایت و عید قربان دو تندیس ارزشمند سردار شهید سلیمانی و استاد بهزادی که با همکاری شورای اسلامی و شهرداری گناوه در شهر جانمایی شده، رونمایی می شود.

هادی عرب زاده اظهارداشت: بزرگداشت شهید والامقام سردار شهید سلیمانی مجاهد بزرگ که در راه اهداف نظام مقدس اسلامی شجاعانه ایستادگی کرد و در این راه به شهادت رسید، با اجرای این حرکت ارزشمند در حاشیه نیلگون خلیج فارس  زیبایی و تجلی خاصی یافته است.

وی گفت: آئین رونمایی از تندیس استاد بهزادی در کنار تالار بهزاد گناوه،  هدیه کوچکی به اهالی فرهنگ و علم است که همیشه یاد و خاطره این استاد بزرگ در خاطره فرزندان این دیار باقی خواهد ماند.

وی بیان کرد: بهزادی از استادان و معلمان بسیار باسابقه و از مفاخر شهرستان گناوه و استان بوشهر است که بسیاری از معلمان و استادان و نخبگان این دیار از شاگردان این وی هستند و علم و شیوه و مکتب این استاد بویژه در تدریس ریاضیات همیشه در ذهن همه ما ثبت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر گناوه افزود: استاد بهزادی، کار بسیار ارزشمندی در احداث و اهدای بنای این تالار کرده است که در یادها خواهد ماند.

شهردار بندر گناوه گفت: پاسداشت مقام رفیع شهدا، تجلیل از شخصیت‌های ملی و مفاخر شهرستانی و گرامیداشت مقام شامخ معلم از اهداف این برنامه است.

جواد رستمی افزود: در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف شهر، اقدام‌های  تازه ای را برای بهبود سیما و منظر شهری در دست اجرا داریم که ساخت و نصب تندیس‌ها و سردیس‌های مفاخر در همین راستا صورت گرفته است.

در آیین رونمایی از تندیس استاد بهزادی، محمدی زاده از فرهنگیان پیشکسوت گناوه، پیرامون شخصیت و جایگاه علمی این استاد  سخنانی بیان کرد و از این حرکت ارزشی و فرهنگی قدردانی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر