يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۰۲۷
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

فکرشهر: مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در ۴ ماه امسال نخست امسال بالغ بر ۹ میلیون و ۷۲۳ هزار تن کالا بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان به خارج از کشور شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهدی صفوی ارزش کالا‌های صادراتی را حدود ۵ میلیارد و ۱۶۴ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: میزان صادرات از استان بوشهر در مدت مذکور از نظروزنی ۱۲ و از نظر ارزشی ۷۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
 
به گفته وی، عمده کالا‌های صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان، سبزیجات و صیفی جات بوده که به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، نیجریه، سودان، موزامبیک، ترکیه، پاکستان و سنگاپور صادر شده است.
 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: واردات قطعی از گمرکات استان نیز در چهار ماه نخست امسال حدود ۲۰۶ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۶۷۲ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از نظر وزنی ۴۵ و از نظر ارزشی ۹۵ درصد افزایش داشته است.
 
وی افزود: عمده کالا‌های وارداتی شامل ماژول ال‌ای دی، انواع پارچه، برنج، چای، لاستیک، قطعات موتورسیکلت و دوچرخه، انواع دستگاه پخت و پز رستورانی و قطعات و لوازم یدکی خودرو سواری بوده است، که کشور‌های چین، امارات، روسیه، هند، تایلند، فیلیپین، ترکیه، سریلانکا، جمهوری کره و ژاپن بیشترین سهم را در واردات این کالا‌ها داشته‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر