شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۴۰۹
چهارشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: تاکنون در چهار مرحله عملیات اجرایی واحدهای نهضت ملی جهش تولید مسکن در این استان آغاز شده و ۱۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در دست ساخت است.

به گزارش فکرشهر، سید محمود دستغیبی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این شمار واحد مسکونی ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد شهری و ۲هزار واحد روستایی که در مراحل مختلف انتخاب پیمانکار، تهیه نقشه، شروع عملیات فیزیکی هستند.

وی با بیان اینکه همچنین تاکنون برای بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی جهش تولید مسکن به صورت آپارتمانی از طریق تغییر کاربری در استان بوشهر زمین تامین شده است بیان کرد: از مجموع پروژه‌های نهضت ملی مسکون که عملیات اجرایی آنها در این استان آغاز شده پنج هزار و ۵۵۳ واحد قرارداد مشارکت تسهیلات بانکی آنها منعقد شده است و نزدیک به ۲۸۰ واحد پروژه در مرحله نازک کاری و ۴۹۴ واحد نیز در مرحله سفت کاری قرار دارند.

دستغیبی ادامه داد: مطابق برنامه ریزی انجام شده در بهمن ماه امسال پروژه ۲۴۲ واحدی شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان به عنوان نخستن واحدهای مسکونی نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان بوشهر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی یادآور شد: تاکنون ۵۴هزار و ۸۰۰ نفر از افراد فاقد مسکن استان بوشهر در راستای برنامه‌های ابلاغی و سیاست‌های دولت در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۳هزار نفر به عنوان حائز شرایط معرفی شده اند.

دستغیبی یادآور شد: از این شمار نزدیک به چهار هزار و ۲۴۹ نفر کمتر از ۱۰ درصد نسبت به واریز آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی اقدام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهارداشت: براساس برنامه سالانه نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان بوشهر سالانه باید ۱۰ هزارو ۷۲۶ واحد و در طول چهار سال دولت سیزدهم ۴۲ هزارو ۸۰۰ واحد احداث شود.

وی با اشاره به بخش خودمالکی گفت: در زمان حاضر ۲ هزار واحد به صورت خودمالکی اقدام به ثبت نام کرده اند و این گروه از افراد می توانند به میزانی که درخواست دارند پروانه ساخت بگیرند و از ظرفیت تسهیلات جهش تولید مسکن استفاده کنند.

دستغیبی ادامه داد: همچنین بنا به تاکید استاندار در برخی از شهرهای کوچک که از لحاظ ظرفیت و امکانات زمین مشکلی وجود نداشته، زمین در قطعه های ۱۶۰ و ۱۷۰ متری تامین و به متقاضیان حائز شرایط تحویل داده می شود که در این طرح از گرفتن پروانه ساخت تا سایر موارد دیگر برعهده متقاضی است و باید در یک بازه زمانی مشخص اقدام کند و در صورت انجام ندادن تعهدات قرارداد فسخ می شود. 

وی با بیان اینکه زمین در اختیار بنیاد مسکن به عنوان کارگزار متولی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر قرار دارد تاکید کرد: متقاضیان دریافت زمین نیز باید در سامانه ثبت نام کرده و نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده باشند این زمین‌های تحویل شده ۹۹ ساله و غیر قابل فروش هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در بحث سیاست‌های تامین مسکن تاکنون ۲۷۱ هکتار زمین در ۱۶ شهر برای اجرای طرح‌های جهش تولید مسکن الحاق انجام شده و ۴.۵ هکتار زمین نیز تغییر کاربری شده است.

دستغیبی یادآور شد: تنها در سه شهر استان بوشهر شامل وحدتیه، شبانکاره و گناوه زمین دولتی به طور کلی نداشتیم و مستثنیات به دلیل بحث کشاورزی متعلق به مردم است و در حال مذاکره با تعدادی از مالکان هستیم هرچند این ظرفیت وجود دارد که برای متقاضیان شهر گناوه از ظرفیت شهر بندرریگ این شهرستان استفاده کنند.   

وی یادآور شد: تولید مسکن تاثیر مثبتی در بازار مسکن دارد و در شرایطی که عرضه بیشتر از تقاضا باشد قیمت مسکن ثبات بیشتری پیدا می کند.

دستغیبی ادامه داد: هر جامعه ای که بتواند موضوع مسکن را حل کند بخش زیادی از مشکل روانی جامعه برطرف و ثبات و آرامش در جامعه تامین می شود که در این مسیر سیاست دولت در زمینه تامین مسکن گامی مهم و بزرگ به شمار می آید.

وی همچنین برضرورت همکاری دستگاه‌های خدمات رسانی با مجموعه راه و شهرسازی نیز تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات رسان باید در کنار مجموعه راه و شهرسازی و بنیاد مسکن نسبت به ارائه خدمات زیربنایی اقدام کنند تا در زمان بهره برداری خدمات روبنایی و رفاهی نیز در این مناطق فراهم شده باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر