شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۶۵۵
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: امسال افزون بر ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های کارآفرینی، اشتغال‌زایی و حمایت از کسب و کار در استان تامین شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مصدق کشاورزی به مناسبت آغاز هفته تعاون از تشکیل ۵۳ شرکت تعاونی آبزی‌پروری در استان خبر داد و گفت: تشکیل این شرکت‌های تعاونی که نقش مهمی در اشتغال‌زایی، تولید و سرمایه‌گذاری دارد به بیش از ۱۵۰ شرکت افزایش می‌یابد.

وی افزود: امسال با تشکیل این شرکت‌های تعاونی ۳ هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید میگوی پرورشی استان بوشهر افزوده می‌شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر برای تبدیل این استان به قطب تعاونی کشور، امسال توسعه شرکت‌های تعاونی در عرصه پرورش میگو در اولویت قرار گرفته و در این راستا هر سایت پرورش میگو در قالب شرکت تعاونی آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به تامین تسهیلات بانکی برای تعاونی‌ها گفت: ۲ هزار میلیارد تومان از محل خط اعتباری برای تعاونی‌های استان مصوب شده است.

کشاورزی همچنین از ابلاغ اعتبار برای اجرا طرح‌های مشاغل خانگی خبر داد و افزود: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره مشاغل خانگی به استان بوشهر ابلاغ شده که نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد.

وی تخصیص ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه را از دیگر اعتبارات مصوب در عرصه اشتغال و تعاونی عنوان کرد و ادامه داد: یک‌هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان نیز از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه مصوب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به برنامه‌های هفته تعاون از اجرای نهضت پاسخگویی و جهاد تبیین در این هفته خبر داد و گفت: مسئولان این حوزه هر شب با حضور در مساجد پاسخگوی سوالات و درخواست‌ها مردم در زمینه تولید، سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و پرداخت تسهیلات هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر