دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: حاجیه گل اندام شهیدی نوه و یادگار سردار جنوب شهید رئیسعلی دلواری در روستای جائینک شهرستان تنگستان خاکسپاری شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مراسم تشییع و خاکسپاری گل اندام شهیدی عصر روز دوشنبه برگزار شد که در این آئین آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و همچنین فتح‌الله حقیقی معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر حضور داشتند.\n\nمردم روزه‌دار شهرستان تنگستان و دیگر نقاط استان بوشهر حضوری گسترده در مراسم تشییع و خاکسپاری نوه و یادگار سردار جنوب شهید رئیسعلی دلواری داشتند و بار دیگر وفاداری خود به این سردار بزرگ جنوب را ثابت کردند.
کد خبر: ۱۲۵۴۱
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: حاجیه گل اندام شهیدی نوه و یادگار سردار جنوب شهید رئیسعلی دلواری در روستای جائینک شهرستان تنگستان خاکسپاری شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مراسم تشییع و خاکسپاری گل اندام شهیدی عصر روز دوشنبه برگزار شد که در این آئین آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و همچنین فتح‌الله حقیقی معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر حضور داشتند.

\n\n

مردم روزه‌دار شهرستان تنگستان و دیگر نقاط استان بوشهر حضوری گسترده در مراسم تشییع و خاکسپاری نوه و یادگار سردار جنوب شهید رئیسعلی دلواری داشتند و بار دیگر وفاداری خود به این سردار بزرگ جنوب را ثابت کردند.

\n\n

جایینک

\n\n

حجت‌الاسلام على زاهد دوست امام جمعه دلوار در پیامی به این مناسبت گفت: حاجیه گل‌اندام شهیدی، شیرزنی از دیار دارالحماسه و یادگار بزرگ مردی بود که نام نیک و حدیث دلاورمردی‌ها، مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و ایستادگی او در برابر زیاده خواهی بیگانگان تا به ابد بر سر زبان‌ها جاری است.

\n\n

شهید رئیسعلی دلواری آزادی‌خواه و رهبر قیام جنوب با حکم جهاد علمای دینی بوشهر علیه نیروهای انگلیسی قیام کرد و پس از چندین بار غلبه بر نیروهای غاصب، در ۱۲ شهریور سال ۱۲۹۴ به شهادت رسید و به نماد ایستادگی و مبارزه با استعمار تبدیل شد.

\n\n

رئیسعلی دلواری در نبردهای مختلفی مقابل نیروهای متخاصم قرار گرفت که می‌توان به نبردهای جنگ جهانی اول، نبرد دلوار، و نبرد بوشهر اشاره کرد.

\n\n

وی در این نبردها ضربه‌های سنگینی بر پیکره نیروهای انگلیسی وارد کرد وموفق شد هفت سال این نیروها را از خاک ایران خارج کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر