پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل آبخیزداری سازمان منابع طبیعی:
کد خبر: ۱۲۷۴۳۴
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

فکرشهر: مدیرکل آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: امسال وضعیت تخصیص اعتبارات آبخیزدارای در سطح کشور مطلوب نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، هوشنگ جزی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: ۴۰ میلیون هکتار عرصه مطالعاتی آبخیزداری در سطح کشور وجود دارد که ۱۵ میلیون هکتار آن هنوز اجرا نشده است.

مدیرکل آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تخصیص اعتبارات آبخیزداری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات اعتبارات لازم امسال طرح آبخیزداری در سطح یک میلیون هکتار اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال اعتبارات تخصیص خوبی نداشته است افزود: امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و تملک دارایی برای اجرا طرح‌های آبخیزداری مصوب شده ولی تخصیص نیافته است.

اجرای طرح‌های آبخیزداری در یک میلیون هکتار

جزی اضافه کرد: با تخصیص اعتبارات آمادگی لازم برای اجرا طرح‌های آبخیزداری در سطح یک میلیون هکتار داریم.

وی مزیت طرح آبخیزداری را برشمرد و گفت: در هر هکتار اجرا طرح آبخیزداری ضمن کاهش فرسایش خاک به میزان ۹ تن از ۷۰ درصد خسارت ناشی از سیل جلوگیری می‌شود.

مدیرکل آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تولید ۱۲۰ کیلوگرم علوفه در هر هکتار را از دیگر مزیت‌های طرح آبخیزداری دانست و خاطرنشان کرد: حفاظت از خاک امری بسیار مهم و حیاتی و برای حفظ آن، نیازمند همکاری تمام سازمان‌ها و مشارکت مردم است.

جزی با اشاره به اینکه ۹۲ میلیارد مترمکعب آب قابل دسترسی ناشی از بارش باران در کشور وجود دارد تصریح کرد: ۸۵ درصد این آب در بخش کشاورزی قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر