پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون آموزش و پرورش بوشهر:
کد خبر: ۱۳۰۳۸۷
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۵٠٠ مدرسه استان بوشهر فاقد نمازخانه است و بالغ بر ۲٠ هزار مترمربع فرش سجاده‌ای نیاز است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمود حقدوست عصر شنبه در مراسم اجلاسیه نماز در بخش بردخون اظهار داشت: امروزه بیشترین و مهمترین نیروی انسانی در همه جای دنیا در اختیار آموزش و پرورش است و مهندسی و طراحی آینده این نظام و انقلاب در همین مدارس توسط دانش آموزان طراحی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه گذاری، تربیت است افزود: امروزه معلم پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی است و دانش آموزان به عنوان سفیران پیشرفت تمدن اسلامی خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: عوامل مؤثر در فرایند تربیت خانواده، جامعه نهادهای حاکمیتی و رسانه‌ها نقش بسزایی دارند.

وی افزود: این سه مقوله باید در کنار آموزش، و پرورش باشند و ما امروز نیازمند به آیندگانی هستیم با ایمان، وفادار، جهادی و با اخلاق.

حقدوست ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس ما توانستیم در مقابل بلوغ شرق و غرب اخلاص در نماز حاکم بود و ما باید آثار و برکات معنوی نماز را توجه داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با برگزاری پیش اجلاسیه نماز به دنبال آثار و برکات را در بین قشر نوجوان و جوان عملیاتی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با برگزاری اجلاسیه نماز بتوانیم نماز عملی و آموزش آن به شیوه خوب و گویا به جامعه مخاطب انتقال دهیم.

حقدوست افزود: در سال گذشته بالغ بر ۸٠٠ طلبه طرح امین وارد مدارس شدند و مبنا حرکت و خرد جمعی با استفاده از ظرفیت روحانیون در این مسیر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۲ نیروی رسمی طلبه طرح امین وارد آموزش و پرورش شدند و اداره کل آموزش و پرورش حوزه فرهنگی و پرورشی اقدام به برگزاری طرح لاله‌های روشن و اجلاسیه نماز شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از مسئولان خواست تا در این زمینه کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش استان بالغ بر ۵٠٠ مدرسه فاقد نماز خانه هستند و بالغ بر ۲٠ هزار مترمربع فرش سجاده‌ای نیاز است و انتظار داریم مسئولان کمک کنند.

مدیر اداره آموزش و پرورش بخش بردخون نیز گفت: اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی درجهت آشنا نمودن دانش آموزان و تشویق آنها برگزار شده است.

ماشاالله زارعی افزود: آسیب‌های اجتماعی تنها راهکار آن برگزاری اجلاسیه نماز است و دانش آموزان در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ما باید آنها را تشویق کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر