چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۶۷۲
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

فکرشهر: دبیر شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان بوشهر گفت: این شورا امسال با تشکیل ۹ جلسه و تصویب ۲۹ مصوبه در بهبود فضای کسب و کار این استان تاثیر چشمگیر داشته است.

به گزارش فکرشهر، خورشید گزدرازی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی چالش‌های موجود برای بهبود فضای کسب و کار را به دبیرخانه این شورا اعلام می‌کنند، افزود: امسال تاکنون ۱۷ موضوع با حضور نماینده عالی دولت، بخش خصوصی و دستگاه‌های اقتصادی، امنیتی و قضایی در نشست‌های این شورا بررسی شده که منجر به اصلاح قوانین یا موانع اجرایی مخل کسب و کارها شده است.

وی عنوان کرد: تکمیل پژوهش تحلیل و بررسی تکانه‌های اقتصادی بر خرما و آبزیان، نصب دستگاه ایکس ری و استقرار سگ‌های مواد یاب در گمرک دیر، تخفیف گمرکی بارگیری و تخلیه کانتینرهای خالی، برگزاری جشنواره‌های خرما و آبزیان از دستاوردهای تحقق مصوبات شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت در سال جاری بوده است.

گزدرازی با بیان اینکه دستگاه‌ها مکلف به اجرای مصوبه‌های ابلاغ شده از سوی این شورا هستند، اضافه کرد: ایجاد شعبه‌های ویژه رسیدگی به دعاوی اقتصادی بویژه در مورد امور بانکی، الکترونیکی کردن فرآیند صدور مجوزهای گردشگری از دیگر دستاوردهای این شورا بود که امسال محقق شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر ادامه داد: کاهش محسوس عوارض گمرکی گوجه فرنگی و حذف برخی محدودیت‌ها برای صادرات خرما از مهمترین دستاوردهای امسال شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر در سال جاری است.

وی با بیان اینکه ۱۹ مورد از مصوبه های شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر نیاز به پیگیری در سطح ملی داشته است ادامه داد: برخی از مصوبه‌های این شورا به دلیل دقیق و کارشناسانه بودن در دستور کاری شورای ملی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی قرار گرفته تا در سطح ملی تسری یابد.

گزدرازی گفت: قبول سند دستی نخیلات برای وثیقه تسهیلات بانکی یکی از این موارد است که پیش از این باغداران دارای سند دستی وثیقه‌ای برای دریافت تسهیلات مورد نیاز خود نداشتند.

دبیر شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: تعریف کارگزاران گمرکی به عنوان مودی در قانون مالیات از دیگر دستورکارهای این شورا در بوشهر بود که در برنامه شورای ملی قرار گرفت چرا که پیش از تغییر این قانون در ۲ سال گذشته، این افراد به عنوان مودی تعریف شده و مشمول پرداخت مالیات بودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر