دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۱۲۶
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

فکرشهر: رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان دیر گفت: پروژه محوطه سازی به عنوان یکی از پروژه‌های شتاب دهنده در روند صادرات این بندر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش فکرشهر، راحله پورمحمد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پروژه محوطه سازی بندر دیر در محدوده‌ای به مساحت سه هکتار عملیاتی شده است که تا پیش از سال نو آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: برخورداری بندر دیر از محل دپو کالا، افزایش ظرفیت پارکینگ بویژه برای کامیون های یخچال دار از مزیت های اصلی پروژه محوطه سازی بندر دیر است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر ادامه داد: پروژه احداث چهار پست اسکله رمپ نیز در هفته دولت امسال عملیاتی شده است که پیش بینی شده ظرف مدت ۱۸ ماه احداث شود.

پورمحمد اضافه کرد: لایروبی پروژه یاد شده اکنون ۶۰ درصد و پیشرفت مجموع احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر اکنون ۴۰ درصد برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: با اتمام پروژه های در دست احداث بندر دیر روند مطلوب و شتابانی در فرایند صادرات کالا از بندر دیر بویژه به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس محقق خواهد شد.

پورمحمد افزود: بندر دیر به واسطه موقعیت خاص جغرافیایی مورد اقبال عموم تجار و بازرگانان است که در این زمینه تسهیل گری لازم برای فعالیت آنان پیش بینی شده است.

بندر دیر در چند سال اخیر تبدیل به یکی از کانون‌های اصلی صادرات کشور به مقصد قطر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر