پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۸۹۸
سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی گفت: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی جهاد در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل‌های فعلی و آینده به شمار می‌آید.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی باستین عصر دوشنبه در آئین روز درختکاری با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی را رسالت همگانی است، اظهار داشت: منابع طبیعی تجدید ناپذیر است و همه باید در راستای حفاظت از این عرصه تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: توسعه پایدار زمانی محقق می‌شود که توجه ویژه در حفاظت منابع طبیعی شود.

وی با اشاره به نابودی جنگل‌ها در اثر آتش‌سوزی و تخریب، بیان کرد: خشک شدن بسیاری از رودخانه‌ها و منابع زیرزمینی نتیجه همین عدم نگاه مثبت و سازنده در حفاظت از منابع طبیعی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تأکید کرد: به بهانه توسعه پایدار حق نداریم که سهم نسل آینده را در عرصه منابع طبیعی نابود کنیم.

باستین حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه دینی و شخصی دانست و تصریح کرد: در زندگی شخصی و اجتماعی حفاظت از منابع طبیعی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی به مردمی‌سازی حفاظت از منابع طبیعی پرداخت و خاطر نشان کرد: منابع دولت‌ها برای مدیریت مطلوب از منابع طبیعی محدود است بنابراین دولت تا می‌تواند به سمت مردمی سازی حفاظت از منابع طبیعی بپردازد که نقش مهمی در صیانت از این عرصه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر