يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۰۱۲
پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۱

فکرشهر: مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر از صدور ۲۰۹فقره جواز تاسیس صنعتی طی ۱۱ماهه سال جاری در این استان خبر داد .

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، مهدی صفوی پنجشنبه ۱۸ اسفند در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۲۰۹ فقره جوازتاسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۵۶ هزارو ۹۳۱ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۵۷۱۰ نفر در استان بوشهر صادر شده است.

وی با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی استان در جهت استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری صنعتی عنوان کرد: مجاورت با کشورهای حاشیه خلیج فارس، منابع غنی فرآورده‌های دریایی، امکانات مربوط به پرورش آبزیان به ویژه میگو، وجود تأسیسات بندری مناسب، کشت وسیع نخیلات و تولید بیش از ۱۳۰ هزار تن محصول خرما، ذخایر و منابع غنی نفت و گاز در پارس جنوبی (بزرگترین میدان گازی جهان)، وجود بزرگترین پایانه نفتی کشور در جزیره خارگ، پالایشگاه گاز فجر جم و پتروشیمی جزیره خارگ و ده‌ها واحد پالایشگاهی و پتروشیمی در حال احداث و وجود منابع غنی معدنی، از جمله فرصت‌های مطلوب برای ایجاد سرمایه‌های صنعتی در استان خواهد بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر  اعلام کرد: علاوه برتوانمندی‌های مذکور وجود ۱۹ شهرک و نواحی صنعتی و ۴ منطقه ویژه اقتصادی درسطح استان از جمله زیر ساخت‌های استان برای ایجاد و توسعه واحد صنعتی در زمینه‌های مختلف است.

صفوی با بیان اینکه دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آمادگی لازم را برای رفع مسائل و مشکلات هر یک از بنگاه‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف نظیر مسائل بانکی، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و ... به‌صورت ویژه و مستمر پیگیری و دنبال می‌کند؛ خاطر نشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به صورت ویژه از بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی دراستان باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر