دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۰۵۶
سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: مانور نقطه‌ای صفر امداد و نجات جاده‌ای در محدوده روستای قلعه‌حیدر شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گناوه روز سه‌شنبه در جمع شرکت‌کنندگان این مانور اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و مانورها نقش بسیار مهم در هماهنگی بین دستگاهی جهت آمادگی در برابر بحران و حوادث دارد.

مسلم سلیمانی افزود: جهت آمادگی هر چه بیشتر در زمان بحران و حوادث‌های احتمالی باید در فراهم کردن بستر و زمینه‌های لازم از جمله آموزش، تجهیزات و نیروهای امدادی، یک برنامه مدون و مناسب وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری مانور نقطه صفر یکی از موضوعات و روش‌های اثرگذار در سنجش توانمندی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در زمان حوادث است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گناوه بیان کرد: رسیدن در زمان مناسب و آمادگی در اجرای عملیات امدادرسانی بسیار مهم است که در مانور نقطه‌ای صفر این شهرستان رضایت بخش بود.

وی افزود: با توجه به اینکه جلسات مدیریت بحران در این شهرستان به طور مستمر برگزار می‌شود، از اعضا تقاضا شده که نقاط ضعف و کاستی‌ها در حوزه کاری خود را شناسایی و اعلام کنند تا در رفع آنها پیگیری شود.

مسئول آموزش ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر اظهار کرد: مانورهای نقطه صفر با هدف ارزیابی میزان آمادگی و هماهنگی یگان‌های امدادی و دستگاه‌های عملیاتی در شهرستان‌های استان و همچنین توسط دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

بهروز ابوالفتحی گفت: شرح وظایف نیروهای امدادی در زمان حوادث بر اساس نوع عملیات مشخص است که باید به موقع حضور و وجدان کاری را سرلوحه قرار داد.

وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی انجام گرفته زمان حضور نیروهای امدادی عضو مدیریت بحران شهرستان گناوه در این مانور مناسب و رضایت بخش بوده اما باید نقاط ضعفی اگر وجود دارد، برطرف شود.

مسئول آموزش ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: یکی از معیار و ملاک مهم در زمان حضور تیم‌های عملیاتی، توجه به حفظ ایمنی خود نیروها است که باید به آن اهتمام جدی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر