سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۲۰۱
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: سهم بومیان منطقه در سرمایه‌گذاری و طرح‌های صنعت آبزی‌پروری کمتر مورد توجه قرار گرفته و باید بیشتر دیده شوند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدتقی صفری روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس شیلات این شهرستان اظهار کرد: باتوجه به اینکه بومیان در پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های آبزی پروری ماهی و میگوی فعال کمتر بهره می‌برند نیاز است که از قابلیت مردم منطقه استفاده کنند تا زمینه ایجاد اشتغال برای آنها بخوبی فراهم شود.

وی افزود: شهرستان گناوه قطب آبزی پروری کشور بویژه در زمینه پرورش میگو است که سرمایه گذاران از این بخش استقبال چشمگیری داشته‌اند و چندین شرکت پرورش ماهی و میگو سرمایه‌گذاری های خوبی انجام دادند.

فرماندار گناوه تصریح کرد: در این شهرستان بزرگ‌ترین مجتمع شیلاتی پرورش میگوی کشور احداث شده است که مردم منطقه از آن کمتر استفاده می کنند و باید بومیان از این ظرفیت بزرگ سود و منفعت ببرند.

وی بیان کرد: احداث شهرک شیلاتی رودشور بخش ریگ شهرستان گناوه به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های اقتصادی کشور در استان بوشهر در ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید نقش آفرین خواهد شد.

وی ادامه داد: ساماندهی قایق‌های بدون مجوز، تبدیل افزایش قدرت موتورهای صیادی، توجه به بیمه صیادان،توسعه و بهسازی، سیستم اطفای حریق و احداث سایه‌بان اسکله شیلات این شهرستان در برنامه کاری قرار گیرد.

صفری گفت: باید از نعمت خدادادی دریا که نصیب مردم این منطقه شده است، سرمایه گذاری و بهره‌وری بیشتری در زمینه تولید و اشتغال با گرایش به سمت صنعتی شدن کنیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه قطب آبزی پروری در استان بوشهر است باید اهتمام و نگاه خاص به این منطقه شود.

وی از اداره کل شیلات استان بوشهر خواست در زمینه تامین نیروی انسانی، امکانات و نوسازی ساختمان شیلات شهرستان گناوه اهتمام ورزد.

فرماندار گناوه با قدردانی از زحمات و تلاش های رئیس سابق شیلات در اجرای ماموریت های محوله از رئیس جدید خواست تا تعامل و ارتباط تنگاتنگ و مستمر با صیادان منطقه داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل شیلات استان بوشهر اظهار کرد: یکی از اهداف اساسی سازمان شیلات ایران توسعه و افزایش سهم آبزیان در امنیت غذایی کشور است که در استان بوشهر گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

اردشیر یاراحمدی گفت: شهرستان گناوه نقش مهمی در پیشبرد اهداف شیلاتی درتمامی برنامه‌های توسعه استان و کشور دارد.

وی افزود: در حال حاضر سطح پرورش میگوی این شهرستان بیش از چهار هزار هکتار است که قابلیت توسعه به میزان هفت هکتار را دارد.

معاون برنامه ریزی اداره کل شیلات استان بوشهر از فرماندار شهرستان گناوه خواست تا در توزیع اعتبارات کمیته برنامه ریزی به شیلات نگاه و توجه ویژه ای کند.

در این آیین عبدالمجید امینی به عنوان سرپرست جدید اداره شیلات شهرستان گناوه معرفی و از زحمات سهراب ملایی رئیس پیشین تقدیر شد.

شهرستان ساحلی گناوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر از مراکز مهم آبزی پروری در جنوب کشور به شمار می‌رود و دارای چهار مزرعه پرورش میگو و سه مزرعه پرورش ماهی درقفس است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر