پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۳۶۲
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

فکرشهر: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان استان بوشهر منتقل می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، شهریار مرشدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتقال یافته‌های تحقیقاتی موقیعتی است که نمود فعالیت‌ها یا یافته‌های نوین علمی توسط محققین در معرض دید مروجان، بهره برداران و کلیه ذی نفعان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این همایش‌ها در شهرستان دیلم در خصوص محصول میگو با موضوع راهکارهای مدیریتی تولید در مزارع پرورش میگو با پیشگیری از بروز بیماری نکروز حاد هپاتوپانکراس AHPND برگزار شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در بخش کاکی شهرستان دشتی در خصوص محصول گوجه فرنگی کارگاه بهینه سازی استفاده از منابع آب شور در زراعت گوجه فرنگی، کنجد (زراعت کنجد در استان) و گندم (پاسخ‌های فیزیولوژیکی گندم به کاربرد برخی از تنظیم کننده‌های رشد) برگزار شد.

وی افزود: همچنین در بخش حومه شهرستان دشتستان، تحقیقات علمی در خصوص محصول کلزا (دانش تولید کلزا در مناطق گرم) و خرما (آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در نخلستان‌ها) توسط محققین مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

مرشدی اظهار داشت: افزایش بینش و دانش یادگیری بهره برداران و همچنین ارائه آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی، بکارگیری فناوری مناسب و ایجاد مهارت لازم در کارشناسان و تولیدکنندگان و بکارگیری یافته‌های تحقیقاتی سازگار و دانش بومی و تجارب برتر در واحدهای بهره‌برداری از اهداف این برنامه‌ها است.

وی افزود: در این همایش‌ها، یافته‌های تحقیقاتی توسط محققین ارائه و همه ذی نفعان از جمله کارشناسان، مروجین، کشاورزان در آن حضور داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر