جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۴۱۳
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از اجرای هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال پنل خورشیدی تولید برق برای مددجویان تحت حمایت این نهاد و پنج دهک اول جامعه خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عباس روشن صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه اندازی پنل‌های خورشیدی یکی از راه‌های اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد است و این طرح در راستای سیاست اصلی کمیته امداد یعنی توانمندسازی دائمی محرومان و ایجاد خودکفایی و استقلال مالی برای مددجوها انجام می‌شود.

وی افزود: در سال جاری برنامه ریزی برای اجرای هزار و ۵۰۰ طرح نیروگاه پنج کیلو واتی در قالب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت و همچنین پنج دهک اول جامعه که تحت پوشش نیست دنبال می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در راستای این طرح، افراد واجد شرایط و موقعیت آنها شناسایی و به وزارت نیرو معرفی خواهند شد تا شرایط مددجو از نظر فنی مانند استحکام ساختمان برای نصب پنل خورشیدی روی پشت بام یا کفایت زمین خالی در روستاها و همین طور مستعد بودن منطقه جغرافیایی برای دریافت تابش نور خورشید تأیید شود.

روشن اظهار داشت: برای هر طرح مبلغ ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه بانکی با سود چهار درصد و باز پرداخت ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد بوشهر با بیان اینکه استفاده از پنل‌های خورشیدی، خودکفایی در تولید برق را به دنبال دارد، گفت: این طرح یک تفاهم نامه چند جانبه بین کمیته امداد، بانک‌ها، شرکت توزیع برق، وزارت نیرو، سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی و امور روستایی وزارت کشور است و بر همین اساس، برق تولیدی این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی هر کیلو وات ساعت سه هزار تومان خریداری خواهد شد و مددجوی کمیته امداد به درآمد زایی می‌رسد.

روشن خاطر نشان کرد: با اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی برای هر خانوار مددجوی کمیته امداد به طور میانگین ماهانه بیش از ۲ میلیون تومان درآمدزایی دارد که در ادامه افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر