پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۰۲۰
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

فکرشهر: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوشهر گفت: بیشتر محصولات کشاورزی زراعی و باغی استان زیر پوشش برنامه الگوی کشت قرار گرفته و با حمایت دولت در توزیع کود یارانه‌ای بین کشاورزان ، سهم هزینه کود از مجموع هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: توزیع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه موجب شده تا هزینه کشاورزان در زمینه کود از ۴۰ به ۱۰ درصد کاهش یابد که این موضوع حمایت از کشاورزان و تولید در حوزه امنیت غذایی را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه گیاه برای رشد، به حداقل ۱۶ ماده غذایی نیاز دارد افزود: مهمترین کودهای پرمصرف مورد نیاز برای رشد محصولات کشاورزی از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۲۷ هزار تن انواع کودهای فسفاته، ازته و پتاسه در بین کشاورزان بوشهر توزیع شده است.

عمرانی بیان کرد: سهمیه امسال توزیع کود برای کشاورزان استان ۳۴ هزار و۷۳۰ تن تعیین شده که تاکنون براساس نیاز بخش کشاورزی استان تامین و توزیع شده است.

وی همچنین به روز کردن دانش کارگزاران و انتقال دانش فنی به کشاورزان را از رویکردهای جدید این شرکت دانست و گفت: در همین راستا تاکنون ۲ کارگاه آموزشی با عنوان‌های مدیریت تغذیه و حفاظت و مدیریت پایدار خاک برگزار شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر