پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۳۰۸
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: هیات‌های مذهبی در شهرستان عسلویه در مسیر وحدت‌آفرینی حرکت کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: اگر ائمه اطهار نخواهند دعوت کنند توفیق پیدا نمی‌کنیم در مجالس آنان حضور پیدا کنیم و وقتی این شب‌ها و این روزها در مجالس حسینی شرکت می‌کنیم یعنی که دعوت شده‌ایم.

وی اضافه کرد: عدم حضور بعضی‌ها در این مراسم و برنامه‌ها هم اتفاقی نیست؛ دعوت نشده‌اند. قدر این فرصت خود را بدانیم. رسول اکرم (ص) فرمود هر چشمی روز قیامت گریان است مگر چشمی که بر حسین گریه کرده است و به خاطر مصائب امام حسین گریان بوده است؛ چنین فردی در عالم آخرت خوشحال و سربلند و از نعمت‌های الهی بهره مند است.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: امام صادق هم فرمود آن کسی که برای غم‌ها و مصیبت‌های ما اهل بیت آه می‌کشد ثواب تسبیح خدا را دارد. امام رضا هم به یکی از یارانش فرمود اگر خوش دارید که با ما باشید و در درجات اعلای بهشت باشید در حزن ما محزون و در شادی ما شاد باشید.

وی به فرازهایی از سخنان رهبر انقلاب در مورد امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب فرمودند امام راحل از سرآمدان تاریخ است. امام سه عمل تاریخی انجام داد و سه تحول بزرگ به وجود آورد که در سطح کشور ایران و جهان اسلام و در سطح جهان بود.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: امام خمینی انقلاب اسلامی را برای کشور ایران با کمک مردم به وجود آورد. تحول امام در سطح امت اسلامی بیداری اسلامی بود و حتی در کشورهای غیر مسلمان نیز شاهد آن بودیم.

امام جمعه عسلویه به توفیقات دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: رئیس جمهور به سه کشور آفریقایی سفر داشت و ۲۱ موافقت نامه بین ایران و این سه کشور بسته شد که اکثراً هم اقتصادی بود. آثار این موافقت‌نامه‌ها بعداً مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: رئیس جمهور چند مدت پیش به کشورهای آمریکای لاتین که حیاط خلوت آمریکا هستند هم سفر کرد. این سفرها به این معنا است که تلاش آمریکا و غرب برای انزوای ایران شکست خورده است.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: بسیاری از کارشناسان منصف و منطقی خارجی این سفرها را چالشی در برابر تحریم‌های آمریکا می‌دانند. راهبرد ایران در توسعه روابط کشورهای دیگر است. جهان تنها به چند کشور غربی و آمریکا محدود نمی‌شود و باید با همه کشورها روابط مثبت داشت.

امام جمعه عسلویه افزود: سفرهای استانی رئیس جمهور هم انجام می‌شود. این سفرها حتی در روزهای تعطیل و بنا به مقتضیات زمانی انجام می‌شود. همین هفته رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویر احمد سفر کرد. در این سفر پتروشیمی بزرگ گچساران بعد از ۱۷ سال به بهره برداری رسید و نزدیک به سه هزار نفر در آن مشغول به کار شدند. بعضی این سفرها و این موفقیت‌های دولت را تحمل نمی‌کنند. اتفاقات خوبی دارد می‌افتد و کارخانجات زیادی تعطیل بوده که به راه افتاده است.

امام جمعه عسلویه سالروز شهادت شهید عاشوری را تسلیت گفت و افزود: شهید شیخ ابوتراب عاشوری نماد انقلاب اسلامی در استان بوشهر بودند که در حال وضو گرفتن توسط عمال ستمشاهی به شهادت رسید.

هاشمی‌نژاد پیشاپیش فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت و اظهار داشت: در روز عاشورا تجمع هیئت‌ها و دستجات عزاداری قبل از نماز ظهر در مصلای نماز جمعه داریم.

وی بیان کرد: از همه هیئت‌ها و عزاداران حسینی برای حضور باشکوه در تجمع عاشوراییان دعوت می‌کنم. به مبلغین عزیزی که در این ایام در شهرستان حضور پیدا کردند خیرمقدم می گویم و از آنان می‌خواهیم نکاتی را که هفته قبل عرض کردم مراعات کنند و یک نکته هم مدنظر داشته باشند در این شهرستان که جمعیت شیعه و سنی تلفیقی هست حفظ وحدت داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر