يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در حالی که مقامات انتظامی استان بوشهر با شیوه های مختلف خطرات حضور بدون ضابطه در شبکه های اجتماعی را به کاربران گوش زد می کنند اما بی توجهی برخی از مردم به این توصیه ها سبب شده که در پاره ای از موارد نه تنها متلاشی شدن خانواده ها را بدنبال داشته باشد بلکه قتل های نابجایی نیز رقم زند.
کد خبر: ۱۵۲۳۲
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

فکرشهر: در حالی که مقامات انتظامی استان بوشهر با شیوه های مختلف خطرات حضور بدون ضابطه در شبکه های اجتماعی را به کاربران گوش زد می کنند اما بی توجهی برخی از مردم به این توصیه ها سبب شده که در پاره ای از موارد نه تنها متلاشی شدن خانواده ها را بدنبال داشته باشد بلکه قتل های نابجایی نیز رقم زند.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از سوک؛ شاید روزی که خانم جوان بوشهری به قصد سرگرمی (آن چنان که در بازجویی های تخصصی پلیس به آن اعتراف کرده است) وارد یکی از شبکه های اجتماعی شده بود تصور نمی کرد که روزی برسد که به جای کانون گرم خانواده ناچار باشد تا برای تعیین تکلیف از طرف مراجع ذی صلاح قانونی، روزگار را در پشت میله های سرد زندان گذران کند.

\n\n

این خانم جوان و شاید هزاران نفر مانند وی روزانه به قصد سرگرمی و تفریح وارد فضای شبکه های اجتماعی می شوند غافل از آن که این شبکه ها و افرادی که در آن حضور دارند چندان قابل اعتماد نیستند.

\n\n

تراژدی زندگی این خانم اینک در مرحله ای است که به گفته خودش راهی برای یک زندگی سرشار از عشق و محبت به خانواده در آن وجود ندارد اما معتقد است که اگر به عقب برگردد امکان ندارد که دیگر وارد فضای مجازی و ارتباط با افرادی شود که در نهایت با فریب خوردن از یکی از همین افراد به ظاهر موجه، ناچار شود با همدستی وی زمینه ساز قتل شوهرش شود.

\n\n

سبک انتخاب زندگی این خانم در ورود بدون مدیریت به فضای مجازی شاید برای خیلی از خوانندگان این سطور چندان باور پذیر نباشد که امکان دارد سرنوشتی مشابه را برایشان رقم زند اما کافی است تا به پرونده های باز و بسته دختران جوان گم شده در پلیس سری زده شود که چگونه این دختران با یک باورپذیری عجیب که از فقدان یک شناخت واقعی سرچشمه می گیرد با افرادی دوست شده و با فرار از موطنشان زندگی خود را تباه کرده اند .

\n\n

اگر این روزها به دادگاه های خانواده گذرتان افتاده باشد خواهید دید که تحت تاثیر شبکه های اجتماعی نوع ارباب رجوع های آن نیز در حال پوست اندازی است به گونه ای که خطر اینجا بیشتر و واقعی تر احساس می شود .

\n\n

 اعتیاد زوجین به حضور در شبکه‌های مجازی، از علل تشکیل پرونده‌های جدید در دادگاه‌های خانواده شده که پیامد آن روند نامطلوبی است که این شبکه ها در زندگی مردم داشته و برخی از استفاده‌کنندگان تا جایی پیش‌رفته‌اند که زندگی خانوادگی آنها تحت تاثیر قرار گرفته است.

\n\n

مردان و زنانی که بعد از خوابیدن همسرانشان شروع به چت کردن در این شبکه‌ها می کنند طبیعی است که پس از متوجه شدن طرف مقابلشان راه سختی برای نوسازی دیوار اعتماد فیمابین دارند که بدلیل حضور لجام گسیخته در شبکه های اجتماعی ویران شده است.

\n\n

شاید اگر تبادل احساسات و ارتباطات اعضای خانواده با هم جدی گرفته می شد به جایی نمی رسیدیم که به مدد توجه به شبکه های اجتماعی، متوسط ارتباط کلامی خانواده های ایرانی از ۲۴ ساعت تنها ۱۶ دقیقه باشد، که آن هم تبادل احساسات نیست، بلکه امر و نهی و صحبت های کلیشه ای را شامل می شود.

\n\n

به هر ترتیب منکر مزایای گسترده شبکه های اجتماعی در انتقال سریع اخبار و اطلاعات نمی شویم بلکه معتقدیم که شبکه های اجتماعی برای ما ترکیبی طلایی از فرصت ها و چالش ها است که تنها راه موفقیت فرهنگی در این فضای مجازی، شناخت هر چه بیشتر این پدیده در جهت اخذ راهبردی ویژه و نیز تغییر سیاست ها در قبال این حوزه، مطابق با آن راهبرد، است.

\n\n

آنچه مهم است آگاه‌سازی کاربران است و مردم باید بدانند که این شبکه‌ها بخشی از برنامه‌های پیام‌رسان فوری‌ هستند و باید از حالت صرف سرگرمی، اشتراک‌گذاری مطالب و در نتیجه کاهش ارتباط با افراد خانواده خارج شود و هر فرد در استفاده از این شبکه‌ها برای خود محدودیت زمانی قائل شده و به نوعی آن را مدیریت کند تا شرایطی شکل نگیرد که دختران جوان فریب افرادی در این شبکه ها بخورند و حتی خانه و کاشانه خود را به امید یک زندگی رویایی با دوستان جدید کاذب رها کنند و موقعی متوجه داستان شوربختی خود شوند که دیگر خیلی دیر شده باشد .

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر