دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: ششمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از انتخاب، در جلسه اول تا سوم کیفرخواست 237 صفحه‌ای این پرونده قرائت شد و در جلسات چهارم و پنجم رسیدگی به این پرونده نیز 52 صفحه از دفاعیات 200 صفحه‌ای «ب.ز» متهم ردیف اول قرائت شد که در این جلسه متهم به قرائت ادامه دفاعیات خود پرداخت.
کد خبر: ۱۶۴۷۹
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹

فکرشهر: ششمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از انتخاب، در جلسه اول تا سوم کیفرخواست 237 صفحه‌ای این پرونده قرائت شد و در جلسات چهارم و پنجم رسیدگی به این پرونده نیز 52 صفحه از دفاعیات 200 صفحه‌ای «ب.ز» متهم ردیف اول قرائت شد که در این جلسه متهم به قرائت ادامه دفاعیات خود پرداخت.

\n\n

«ب.ز» امروز و در ادامه دفاعیات خود اظهار داشت: شاید دلیل علنی شدن دادگاه درخواست من و وکیلم از رئیس دادگاه و رئیس قوه قضائیه بود، چرا که دوست داشتم هر کسی هر قضاوتی می‌خواهد در موردم بکند این قضاوت‌ها درنهایت باید جمع‌بندی شود.

\n\n

وی افزود: چون حساسیت زیاد شده، من هر حرکتی که می‌کنم حاشیه‌ساز می‌شود، مثلاً جلسه قبل، پرونده‌های خود را دسته‌بندی کرده بودم که روی یکی از آنها عنوان محرمانه و غیرقابل قرائت قید شده بود.

\n\n

«ب.ز»  گفت:بانک مرکزی می داند شماره حساب هایی که اعلام کرده است قابلیت دریافت وجه را ندارند.

\n\n

وی افزود: این حساب ها در خارج از کشور ایجاد شده و پولی که به انها واریز می شود قابل حواله کردن نیست.

\n\n

میلیارد نفتی اضافه کرد: از وکلایم خواستم از سه کشور و از هر کدام ۵۰ یورو به حساب های اعلام شده بانک مرکزی پول واریز کنند، جواب آمد حساب ها محرمانه است و قابلیت وصول ندارد. 4 نوامبر دو پیام به هالک بانک ترکیه و کندون چین دادیم هر دو پاسخ دادند نه می توانیم ضمانتنامه دریافت کنیم و نه پولی وصول کنیم.

\n\n

«ب.ز» گفت: دو امضا ضمانتنامه انجام شده است و دو امضا مانده است.

\n\n

وی اضافه کرد: در همه جا سود ضمانتنامه ۱.۵ یا ۲ درصد است اما ضمانتنامه ای که ما می خواهیم صادر کنیم سود ۶ درصد دارد/درصد این سود در ۲ میلیارد یورو ۱۲۰ میلیون یورو می شود که پول زیادی است.

\n\n

«ب.ز»  افزود:بانک "م" پول من را reject کند.برای این بانک یک میلیارد یورو حکم توقیف گرفته ایم اما در حساب هایشان ۲۴۰ میلیون یورو بیشتر ندارند. بیایند با هم توافق کنیم.

\n\n

وی سپس اسناد و مدارکی را به قاضی صلواتی ارائه کرد.

\n\n

«ب.ز»  مدعی پرداخت بخشی از بدهی خود به وزارت نفت با واگذاری اموالش شد.

\n\n

قاضی صلواتی گفت:در جلسه بعدی دادگاه معاون دادستان تهران که مسئولیت ارزیابی اموال را داشته است در جلسه حضور خواهد یافت و توضیحات لازم را ارائه خواهد کرد.

\n\n

کارشناس بانک مرکزی گفت:حسابی که قابلیت وصول نداشته باشد اعلام نمیکنیم. دنبال وصول منابع مالی هستیم. «ب.ز» اسنادی که اعلام کرده اید اعتبار ندارند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر