شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی دولت با بیان اینکه باید عدالت سرزمینی را رعایت کنیم، گفت: اگر قرار است سرمایه‌گذاری شود باید به مناطق کمتر برخوردار توجه ویژه شود...
کد خبر: ۱۷۷۹۶
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

فکرشهر: سخنگوی دولت با بیان اینکه باید عدالت سرزمینی را رعایت کنیم، گفت: اگر قرار است سرمایه‌گذاری شود باید به مناطق کمتر برخوردار توجه ویژه شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمدباقر نوبخت در شورای اداری سمنان با بیان اینکه بسیاری از کشورها در حسرت چندین کیلومتر خاک در سواحل آب‌های آزاد هستند، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از سواحل ما که به آب های آزاد و همه دنیا دسترسی دارند در عسرت و سختی روزگار می‌گذارند.

\n\n

وی افزود: مردم هرمزگان، سیستان بلوچستان، بوشهر و حتی بخشی از خوزستان با وجود ظرفیت های عظیم به شدت مشکل دارند.

\n\n

اولویت‌های سه‌گانه دولت در برنامه ششم

\n\n

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد دولت نمی‌تواند همه مشکلاتی که وجود دارد را در یک برنامه مرتفع کند، افزود: بر همین اساس دولت یازدهم مشکلات کشور را اولویت‌بندی کرده و مقرر شده که توان عمده خود را مصروف سه اولویت اول کشور کند.

\n\n

آب، اولویت نخست

\n\n

نوبخت، با بیان اینکه اولویت‌ها در سه بخش تلخیص شدند،ادامه داد: نخست مسائلی که اگر در 5 سال آینده حل نشوند، کشور با بحران مواجه می‌شود مانند بحران آب که نه تنها استان‌های کویری مثل سمنان که حتی استان‌های شمالی گیلان و مازنداران هم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند لذا نخستین اولویت ما رفع معضل بی‌آبی است.

\n\n

معاون رئیس‌جمهور ، با اشاره به عمق فاجعه کم‌آبی در کشور، اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر نه تنها در بسیاری از روستاها که در حاشیه برخی شهرها نیز از طریق تانکر به مردم آبرسانی می‌شود.

\n\n

محیط‌زیست ، اولویت دوم

\n\n

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی،با بیان اینکه اولویت دوم ما در برنامه ششم، موضوع محیط‌زیست است،گفت: متاسفانه رفتار خارج از نظام زیست‌محیطی و مشکلات محیط‌زیست‌ در کوتاه‌مدت قبح خود را نشان نمی‌دهند بلکه در درازمدت عمق فاجعه روشن می‌شود.

\n\n

به نوشته ی ایسنا، وی، با بیان اینکه اگر به دقت برای مسائل زیست محیطی برنامه ریزی نکنیم به بحران‌های جدی‌تری می‌رسیم و از این رو تلاش ما بر این است که در 5 سال آینده مانع از بسیاری از این بحران‌ها شویم ،ادامه داد: شاید اگر 10 سال قبل کسی از خشک شدن دریاچه ارومیه سخن می‌گفت، کسی از عامه مردم باور نمی‌کرد اما امروز بسیاری از دریاچه‌های ما خشک شدند.

\n\n

بحران صندوق‌های ورشکسته و اولویت سوم دولت

\n\n

نوبخت، از نجات صندوق‌های بازنشستگی به عنوان سومین اولویت دولت یاد کرد و گفت: در حال حاضر کسانی که بازنشسته می‌شوند هم باید پاداش و هم باید حقوق آنها از خزانه کشور پرداخت شود.

\n\n

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان این که صندوق های کشور ورشکسته شده و تعادل دریافت حق صندوق ها با پرداخت مستمری بگیران به هم خورده است،افزود: برخی صندوق های کشور به تدریح و در سکوت و خاموشی در حال ورشکستگی هستند و به بحران نزدیک می شوند. همچنانکه کل حقوق این ماه مربوط به صندوق بازنشستگی از محل خزانه عمومی پرداخت شد چرا که این صندوق قادر به پرداخت نبودند.

\n\n

نوبخت، با بیان اینکه اگر ماجرای این صندوق‌ها به سرانجامی نرسد، همه اقشار جامعه به مشکل برمی‌خورند،تصریح کرد: مردم و خصوصا کارکنان و بازنشستگان امید به تدبیر دولت بستند و ما تلاش‌مان بر این است که این بحران جدی را ظرف 5 سال پیش‌رو مهار کنیم.

\n\n

نگاه ویژه به گردشگری، فناوری و سواحل کشور

\n\n

وی، با بیان اینکه دولت به جای این سه اولویت می‌توانست 30 اولویت را برنامه ریزی کند، گفت: در آن صورت نمی‌توانستیم به همه اولویت‌ها برسیم لذا تمرکز بر این سه اولویت است اما باید به بخش‌های دیگر هم برسیم.

\n\n

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ادامه داد: دولت علاوه بر این اولویت‌ها تلاش دارد که به صورت ویژه به چند حوزه و از جمله حوزه علم و فناوری توجه کند چرا که فاصله فناوری ما با دنیای توسعه یافته آنقدر زیاد نشده که نتوانیم به آنها برسیم.

\n\n

معاون رئیس جمهور، از گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های ویژه‌ای نام برد که دولت در 5سال آینده برای آن برنامه دارد و گفت: اگر در کنار میادین نفت به گردشگری هم توجه ویژه کنیم، از محل آن سفره‌ای پهن می‌شود که بسیاری می‌توانند از آن ارتزاق کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر