دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با ایام دهه فجر ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، دینی در شهر بردخون برگزارشده است.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، امروز در شهر بردخون ویژه‌برنامه‌های مختلفی در حوزه هنر، فرهنگ و معارف دینی برگزار و موردتوجه اهالی این شهر نیز قرار گرفت.\n\nنمایشگاه نقاشی و طراحی چهره در بردخون افتتاح شد\n\nهمزمان با دهه مبارک فجر و با حضور مسئولان نمایشگاه نقاشی و طراحی چهره در بردخون افتتاح شد.
کد خبر: ۱۸۹۸۳
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

فکرشهر: همزمان با ایام دهه فجر ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، دینی در شهر بردخون برگزارشده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، امروز در شهر بردخون ویژه‌برنامه‌های مختلفی در حوزه هنر، فرهنگ و معارف دینی برگزار و موردتوجه اهالی این شهر نیز قرار گرفت.

\n\n

نمایشگاه نقاشی و طراحی چهره در بردخون افتتاح شد

\n\n

همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور مسئولان نمایشگاه نقاشی و طراحی چهره در بردخون افتتاح شد.

\n\n

مسئول مجتمع فرهنگی هنری بردخون ظهر امروز در این آیین اظهار داشت: دهه فجر یادآور هنرمندی مردم ایران در صحنه دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی بود که متحد و منسجم به پا خواستند و کاخ ظلم را واژگون کردند.

\n\n

نامجو زحمتکش افزود: برنامه‌های فرهنگی هنری در ایام دهه فجر شور و حال دیگری دارد و هنرمندان و مردم برای فعالیت در این ایام شور خاصی دارند و برای پاسداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

\n\n

وی اضافه کرد: در ایام دهه فجر علاوه بر مدارس، برنامه‌های متنوعی نظیر اجرای جنگ شادی، نمایش فیلم، شب‌شعر، جشنواره بازی‌های بومی محلی، اجرای تئاتر و موسیقی خواهیم داشت که مراکز فرهنگی هنری برای اجرای آن اهتمام و جدیت دارند.

\n\n

مسئول نمایشگاه نقاشی بردخون نیز گفت: این نمایشگاه با 20 تابلو در 4 سبک مختلف طراحی، سیاه قلم، رنگ‌روغن و مداد رنگی دایر شده است که تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد و آماده بازدید عموم است.

\n\n

میلاد مهدویان افزود: موضوع نمایشگاه نقاشی منظره و طراحی چهره است که درزمینهٔ برگزاری آن ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های دیّر و دشتی، مجتمع فرهنگی هنری بردخون، ستاد دهه فجر و هیئت محبان اهل‌بیت همکاری داشته‌اند.

\n\n

جشنواره ادبیات بومی محلی در بردخون

\n\n

جشنواره ادبیات  بومی محلی در مدرسه فضیلت روستای مغدان برگزار شد.

\n\n

رئیس اداره آموزش‌و‌پرورش منطقه بردخون با تبریک ایام خجسته دهه فجر اظهار داشت: وقایع دوران انقلاب  اسلامی نشان از انسجام و اتحاد مردم و اتکا به نیروی خدایی بود که بدون وابستگی به دو قدرت غرب یا شرق انقلابی عظیم در کشور برپا شد و رژیم طاغوتی نابود شد.

\n\n

عباس جمالی فرد توجه به فرهنگ گذشته و سابقه بومی محلی را یادآور شد و گفت: ادبیات این دیار سرشار از درس‌ها و عبرت‌های آموزنده و ماندگار است که باید برای حفظ باورها و گنجینه‌های فرهنگی قدیمی تلاش کنیم.

\n\n

وی افزود: اعتقادات، سنت‌ها، شیوه‌های کار و زندگی و پایبندی به اصول باعث شد تا مردم با جان و دل از فرهنگ بومی خود پاسداری کنند و آن را برای آیندگان به ارث بگذارند.

\n\n

در ادامه برنامه‌هایی مانند قرائت شعر محلی، دکلمه و سرود محلی، لالایی و شروه خوانی اجرا شد و نمایشگاه  دست‌ساخته‌ها و صنایع‌دستی و کشاورزی و دست پخت‌های دانش آموزان افتتاح شد و  توسط مسئولان، تعدادی از فرهنگیان و دانش آموزان   قرار گرفت.

\n\n

برگزاری محفل انس با قرآن به مناسبت دهه فجر

\n\n

به مناسبت دهه فجر محفل انس با قرآن در بردخون برگزار شد

\n\n

رئیس اداره آموزش‌وپرورش منطقه بردخون با اشاره به قدمت بردخون اظهار داشت: قدمت و سابقه بردخون به سال‌ها پیش برمی‌گردد که بر اساس این قدمت فرهنگی همه باید به قرآن، علوم دینی و مذهبی توجه کنیم.

\n\n

عباس جمالی فرد افزود: طرح‌های زیادی مانند حفظ  آیت‌الکرسی، همراه با قرآن، توجه به جایگاه درس قرآن، فعالیت‌های قرآنی در مدارس اجرا می‌شود.

\n\n

وی اضافه کرد: به دلیل وجود حوزه علمیه در بردخون قدیم، مکتبخانه‌ها در بردخون رونق داشته و عاشقان قرآن برای آموختن در این پایگاه‌های قرآنی حضور می‌یافتند.

\n\n

رئیس اداره آموزش‌وپرورش منطقه بردخون دانش‌آموزان را به فراگیری قرآن توصیه کرد و گفت: قرآن چراغ هدایت و سعادت است و هرکس می‌خواهد به‌روشنی برسد باید با قرآن مأنوس شود و نسبت به آن پایبند و عامل باشد.

\n\n

در ادامه ابراهیم احمدی پژوهشگر دینی پیرامون جایگاه قرآن در بین مردم مطالبی بیان کرد و پس از اجرای تواشیح قاریان مجید دریایی، طاها حسینی و ابراهیم توانچه به تلاوت آیات نورانی قرآن پرداختند.

\n\n

در این مراسم که با حضور مسئولان و اقشار مختلف در مسجد جامع بردخون برگزار شد، به‌صورت رسمی دارالقرآن  الزهرا(س)افتتاح و راه‌اندازی شد و مبلغ13میلیون ریال توسط خیرین جهت فعالیت‌های قرآنی به این دارالقرآن اختصاص یافت.

\n\n

پایان‌بخش مراسم تقدیر از فعالان قرآنی در بردخون بود که هدایایی تقدیم آنان شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر