شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
کد خبر: ۲۰۰۰۳۶۷
جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

فکرشهر: با توجه به برگزاری مزایده سازمان اموال تملیکی به منظور فروش حدود ۷۵۰ خودرو سواری، سنگین و ماشین آلات راه سازی، ۶۰ خودرو در استان تهران به فروش خواهند رسید که به دلیل مدت طولانی نگهداری شرایط عجیبی دارند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، براساس اعلام سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی مزایده ویژه شماره ۵۸۱ به منظور فروش ۴۰۰ خودرو سواری و ۳۵۳ خودرو سنگین و ماشین آلات سنگین از روز ۲۴ مهر ماه آغاز شده و تا شنبه ۲۹ مهر ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

این مزایده مربوط به استان‌ها مختلف است و ارزش مجموع خودرو‌هایی که در مزایده قرار گرفته‌اند حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وضعیت عجیب ۶۰ خودرو مزایده‌ای اموال تملیکی+ عکس


در این مزایده ۶۰ پارتی از انواع خودرو‌های سواری، سنگنین و ماشین آلات راه سازی از استان تهران حضور دارند که ارزش کارشناسی آن‌ها برابر حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است. براساس جزئیات برخی از این خودرو‌ها در محوطه‌های گمرکی استان تهران و بخش قابل توجهی از خودرو‌های سواری در انبار اموال تملیکی قرار دارند و تا ۲۹ مهر ماه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به محل نگهداری این خودرو‌ها نسبت به بازدید و سپس ثبت پیشنهاد خود در سامانه ستاد اقدام کنند.

در این مزایده ۱۲ خودرو به شرط اسقاط به فروش خواهند رسید که یک دستگاه خودرو آمریکایی نیز در بین آن‌ها حضور دارد.

وضعیت عجیب ۶۰ خودرو مزایده‌ای اموال تملیکی+ عکس

به غیر از این ۱۲ خودرو، تعدادی دیگر از خودرو‌ها نیز در این انبار نگهداری می‌شوند که در مزایده به فروش خواهند رسید. در این مزایده طیف متفاوتی از خودرو‌ها در مزایده قرار گرفته‌اند، از پیکان مدل ۱۳۸۳ گرفته تا BMW (Z۳).

با توجه به مشاهدات، عموم این خودرو‌ها مستعمل هستند و از طریق نهاد‌های مختلفی مانند گمرک، پلیس امنیت اقتصادی فراجا و سایر نهاد‌های مرتبط به سازمان اموال تملیکی منتقل شده‌اند. هچنین به نظر می‌رسد که عموم این خودرو‌ها مدت طولانی در انبار‌ها نگهداری شده‌اند و همین مسئله سبب شده تا شاهد مستهلک شدن برخی از آن‌ها باشیم.

وضعیت عجیب ۶۰ خودرو مزایده‌ای اموال تملیکی+ عکس


طبیعتا این مسئله سبب کاهش ارزش خودرو‌ها و زیان بیت‌المال شده است بنابراین سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا پیش از این نسبت به تعیین تکلیف این خودرو‌ها اقدام نشده بود. ضمن اینکه شرایط سایر خودرو‌ها که در استان‌ها و انبار‌های دیگر مشخص نیست و احتمال می‌رود که شرایط مشابه یا بدتر از شرایط خودرو‌هایی که در انبار استان تهران مشاهده شده است داشته باشند.

وضعیت عجیب ۶۰ خودرو مزایده‌ای اموال تملیکی+ عکس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر