پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۹۵۷
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: احداث انبار مسقف و بارانداز در بندر کنگان از اولویت‌های این اداره کل است که عملیات اجرایی آن پس از تاییدیه هیات عامل سازمان محقق و طرح توسعه بندر کنگان در ایستگاه پایانی قرار می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، "محمد شکیبی‌نسب" در بازدید از روند اجرا طرح توسعه بندر کنگان اظهار کرد: در راستای سیاست‌های کلان سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین ابلاغ سند توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری و رفع مشکلات ساحل نشینان، طرح توسعه بندر کنگان با شتاب بسیار خوبی اجرا شده است.

وی بیان کرد: در این طرح طول موج شکن غربی به ۴۴۰ و موج شکن شرقی به یک هزار و ۳۲۵ متر و مساحت حوضچه از هفت به ۳۶ هکتار افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با اجرای طرح توسعه بندر کنگان شاهد ارتقاء ایمنی تردد در حوضچه، پارکینگ و تخلیه و بارگیری شناور‌ها خواهیم بود.

شکیبی نسب ادامه داد: با افزایش عمق همچنین امکان تردد شناور‌ها با ظرفیت بالاتر فراهم و به دنبال آن اشتغال و رونق بیش از پیش در بندر کنگان میسر می‌شود.

وی بیان کرد: قابلیت ورود و تخلیه شناور‌های فلزی تا ظرفیت ۲ هزار تن و تفکیک حوضچه شناور‌های سفاری از صیادی از دیگر مزیت‌های طرح توسعه بندر کنگان به عنوان مطالبه دیرینه و به حق ساحل نشینان این بندر است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار کنگان نیز گفت: با ورود عملیات اجرایی طرح توسعه اسکله بندر کنگان به مرحله پایانی، انتظار می‌رود این بندر در آینده نزدیک شاهد تحولاتی گسترده در حوزه بندر در شهرستان کنگان باشیم.

"جاسم رستگار" افزود: این اقدام بدون تردید منشاء خیر و اثر در حوزه بندر و تجارت در بندر کنگان خواهد بود.

وی اظهار کرد: با اتمام این طرح بزرگ عمرانی، شرایط برای پهلوگیری شناور‌های با تناژ بالاتر و رونق بیشتر بندر کنگان فراهم می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر