يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۰۰۵
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

فکرشهر: معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: پوستر نخستین جشنواره ملی شعر نسل نادر امروز در آئینی در سالن کنفرانس این اداره کل رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، وحید حیدری در این آئین اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی نسل نادر این جشنواره ملی را با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، پیروی از وصایا و آرمان‌های شهیدان، گسترش هنر شعر بین جوانان و نوجوانان و تشویق به سرودن آثار فاخر برنامه‌ریزی و برگزار می‌کند.

وی افزود: این جشنواره شامل چهار بخش شعر کلاسیک، شعر سپید و نیمایی، شعر کوتاه (رباعی و دوبیتی) و شعر کودک و نوجوان و موضوعات و محور‌های سجایای اخلاقی و شجاعت شهید، جنگ نفتکش‌ها، وصیت‌نامه شهید، اثر عمل به هنگام، حماسه خلیج‌فارس، عملیات‌های شهید علیه متجاوزان و یاران و هم‌رزمان شهید است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه اشعار باید به صورت تایپ شده و در قالب فایل ورد ارسال شود، تصریح کرد: اشعار خارج از موضوع در جشنواره شرکت داده نخواهد شد.

حیدری یادآور شد: ذکر اطلاعات فردی شامل نام و نام‌خانوادگی، شماره تلفن تماس و شهر محل سکونت به همراه ارسال آثار الزامی است.

وی ادامه داد: با نظر هیات داوران جشنواره اشعار برگزیده در کتاب شهید نادر مهدوی چاپ خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی دبیرخانه جشنواره مهلت ارسال اثر ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ و آئین اختتامیه و اهدا جوایز به نفرات برتر ۵ اسفند سالجاری است.

حیدری تصریح کرد: به ۲۰ اثر برتر نخستین جشنواره ملی شعر نسل نادر هدیه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه تندیس جشنواره تعلق خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند که باید به این مؤلفه که از ضروریات جامعه می‌باشد نگاه ویژه داشت.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرای این رویداد فرهنگی هنری بتوانیم نقشی در معرفی ویژگی‌های فردی و اجتماعی شهید نادر مهدوی و دیگر شهیدان ایفا کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر