جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۲۶۸
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: دهیاران روستا‌های تنگستان باید موضوع اشتغال در روستا‌های شهرستان را به صورت جدی پیگیری و دنبال کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی در نشست کار گروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تنگستان اظهار داشت: پیرامون موضوع گزارش در سامانه رصد، بر اساس آماری ارائه شده نزدیک به ۹۰ درصد کار ثبت اشتغال در ابتدا سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ در شهرستان تسهیلات پرداخت شده توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دهیاران باید موضوع اشتغال در روستا‌های تنگستان را به صورت جدی دنبال کنند، ادامه داد: باید کارگروه اشتغال تنگستان به صورت منطقه‌ای در روستا‌های شهرستان با حضور دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها جهت رصد کامل مشکلات اشتغال روستاییان به صورت ماهانه برگزار شود.

فرماندار تنگستان افزود: در کار گروه اشتغال سال جاری که در تیر ماه برگزار شد ۱۳۲ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: جهت نصب پنل‌های خورشیدی دهیاران به همراه بسیج سازندگی و دستگاه‌های حمایتی شهرستان نسبت به شناسایی افرادی که تمایل به نصب پنل‌ها دارند اقدام کنند.

لطفی تصریح کرد: باید نصب پنل‌های خورشیدی به سمت خانواده‌هایی کشیده شود که دارای جمعیت زیادی نیستند تا بتوانند از درآمد این پنل‌ها در منازل خود استفاده کنند.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه دهیاران به گونه‌ای عمل کنند که هم زمینه اشتغال و هم عمران روستایی فراهم شود، یاد آور شد: باید دهیاران بر اساس سهمیه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته شده گزارش تهیه و به فرمانداری ارائه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر