يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرایی شدن کاشت درخت جنگلی تولید چوب با پساب فاضلاب خبر داد و گفت: در این زمینه ۲۰ هزار درخت در محدوده تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر کاشته شد...
کد خبر: ۲۰۰۲۵۶۳
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرایی شدن کاشت درخت جنگلی تولید چوب با پساب فاضلاب خبر داد و گفت: در این زمینه ۲۰ هزار درخت در محدوده تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر کاشته شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، ابوالحسن عالی صبح امروز در نشست بررسی طرح‌های فاضلاب استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب و شبکه‌گذاری در شهر‌های بوشهر، گناوه و دیلم تسریع یافته است.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم طرح فاضلاب را استفاده از پساب آن در توسعه فضای سبز و طرح‌های تولید چوب دانست و بیان کرد: این طرح با مشارکت بخش خصوصی در محدوده طرح فاضلاب بوشهر اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرایی شدن کاشت درخت جنگلی تولید چوب با پساب فاضلاب خاطرنشان کرد: در این زمینه ۲۰ هزار درخت جنگلی در محدوده تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر کاشته شد.

عالی، گونه‌های کشت شده را درختان گز، کهور، اکالیپتوس و کنوکارپوس دانست و با بیان اینکه در مرحله دوم این طرح ۳۰ هکتار به پروژه درختکاری اختصاص داده شده است، گفت: مرحله دوم این طرح ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در این مرحله تاکنون ۴.۵ هکتار آن اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه کشت درختان جنگلی با هدف تولید چوب و توسعه فضای سبز در اولویت برنامه شرکت آب و فاضلاب استان در استفاده بهینه از پساب فاضلاب دانست و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی این شرکت کاشت در طرح‌های فاضلاب کاشت درخت است که بدون تردید این مهم به افزایش سرانه فضای سبز و همچنین زیباسازی اراضی محدوده تأسیسات فاضلاب کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یکی از طرح‌های مهم را اجرایی شدن طرح فاضلاب در محلات جنوبی بوشهر با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در اجرای فاضلاب محلات جنوبی شهر بوشهر سرمایه‌گذار بخش خصوصی متعهد شده تا در اجرایی شدن این پروژه توسعه جنگل‌کاری در دستور کار قرار دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر