چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۹۸۵
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهرگفت: برای رسیدن به تولیدات بهتر از نظر کیفیت و کمیت، باید از شیوه سنتی عبور و به سمت استفاده از روش‌های نوین آبزی پروری در تولید محصولات شیلاتی حرکت کرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عقیل امینی در حاشیه بازدید از شرکت تولید کننده ورق‌های پلیمری و ژئو ممبران به توسعه عمودی تولیدات آبزی پروری و اهمیت موضوع بهره وری اشاره کرد و افزود: نیاز است آبزی پروران ما به سمت استفاده از روش‌ها و تکنولوژی روز دنیا حرکت کنند و برای رسیدن به تولیدات بهتر چه از نظر کیفیت و هم کمیت، باید همت کرد از شیوه سنتی عبور و به سمت استفاده از روش‌های نوین آبزی پروری در تولید محصولات شیلاتی حرکت کرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر یکی از این روش‌ها را لاینر کردن استخر‌های پرورش میگو با استفاده از لایه‌های ژئو ممبران خواند و توضیح داد: تجربه برخی از پرورش دهندگان میگو استان بوشهر در چند سال گذشته نشان داد این کار نقش مهمی در افزایش تولید در واحد سطح دارد.

وی ادامه داد: تجربه امسال برخی از پرورش دهندگانی که از روش لاینر کردن استفاده کرده بودند، نشان داد کنترل و مدیریت محیط پرورش بمنظور کنترل بیماری در این مزارع راحت‌تر و مؤثرتر است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد این موضوع هستیم این ورق‌ها در خود استان بوشهر تولید می‌شود و قطعاً این موضوع کمک شایانی به صنعت آبزی پروری استان خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر