جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۹۹۱
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰

فکرشهر: امام جمعه موقت دیر با قدردانی از حضور ریاست قوه قضائیه و همراهانش در استان بوشهر، گفت: مسؤولان شهرستان این سفر‌ها را بهانه‌ای برای تسهیل در امور مردم قرار دهند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه فجر، اظهار داشت: امام راحل از ائمه اطهار و بویژه سیدالشهدا درس گرفته و مسیر خود را براساس آموزه‌های اصیل اسلامی قرار داده بود.

امام جمعه موقت بندر دیر با اشاره به سالروز حماسه مردم آمل در سال ۶۰، افزود: بعد از پیروزی انقلاب گروهک‌ها با ترور مردم و اخلال در کار‌های نظام اسلامی می‌خواستند مانع رسیدن ثمرات انقلاب اسلامی به مردم شوند که کور خوانده‌اند و روز به روز شاهد پیشرفت و توسعه و عمران و آبادانی نظام هستیم.

وی درباره سالروز امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید بین مصر و رژیم صهیونیستی، گفت: اگر این‌گونه قرارد‌ها نبود، امروز ملت مظلوم و مسلمان فلسطین خصوصاً غزه این گونه زیر بار ستم نبودند.

سعیدی با تسلیت ارتحال شهادت گونه حضرت زینب (س)، خاطرنشان کرد: از رهگذر عمرمان یک توشه خوبی از سیره این بزرگان برداریم.

وی با بیان اینکه حضور در لحظه مهم است، افزود: موقعیت شناسی، زمان شناسی و موضع گیری حضرت زینب (س) ناشی از تقواپیشگی است.

خطیب جمعه دیر با تبریک سالروز بازگشت حضرت امام (ره)، تصریح کرد: با وجود همه مشکلاتی که دشمنان آفریدند، اعم از جنگ تحمیلی، ترورها، ساخت گروه‌های منافقین و ضدانقلاب، جنگ‌های قومیتی، تلاش‌های تجزیه طلبانه، تجاوزها، فتنه داعش، مواد مخدر و خصوصاً جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، دشمنان ناکام ماندند.

وی ادامه داد: اگرچه مشکلات اقتصادی داریم، ولی ببینیم دلیل دشمنی دشمن و این همه بزک کردن چهره منحوس حکومت پهلوی و طاغوتی این است که انقلاب ما ثمرات زیادی داشته و دشمن نتوانسته یک ضعف واقعی پیدا کند و می‌خواهد رژیم طاغوتی را تطهیر کند غافل از اینکه جز خیانت و سرسپردگی چیزی برای ما نداشته است.

سعیدی با اشاره به حضور کاروان خدمت و استاندار بوشهر در شهرستان دیر، گفت: در این سفر مشکلات مردم در مصلا بررسی شد و از پروژه‌های شهرستان بازدید صورت گرفته و دستور‌هایی صادر شد که امیدواریم این حضور‌ها ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به حضور رئیس قوه قضائیه در استان و نماینده وی در شهرستان دیر عنوان کرد: امام جمعه دیر در دیدار با رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح مسئله ته لنجی، کشاورزان، خانه‌های در حریم دریا، مشکلات مردم با راه و شهرسازی و.. مطرح کردند.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید استان تهران، گفت: برخی مواقع موضع گیری‌ها و اظهارات مسؤولان کشور‌های اسلامی اشتباه است، زیرا درباره موضوعی همچون آتش بس در غزه صحبت می‌کنند که از اختیار آن‌ها خارج و دست رژیم صهیونیستی است و باید درباره موضوعاتی که مربوط به آن‌ها است اقدام کنند.

وی افزود: آن موضوعی که در اختیار مسؤولان کشور‌های اسلامی است، قطع شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی است و کشور‌های اسلامی باید ارتباط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

سعیدی بیان کرد: پیروزی مردم غزه قطعی است و خداوند در آینده‌ای نه چندان دور آن را به امت اسلامی نشان خواهد داد و دل‌های مسلمانان و در رأس آن‌ها مردم فلسطین و غزه خوشحال خواهد شد.

وی با اشاره به امضای بیانیه‌ای در پی توافق عراق با آمریکای مداخله جو در راستای خروج تدریجی نیرو‌های آمریکایی از عراق، ابراز کرد: امید است خون شهید سلیمانی و همرزمانش نتیجه دهد و حضور نامشروع آمریکایی‌ها و هم دستانش در منطقه پایان داده شود.

خطیب جمعه دیر با قدردانی از حضور ریاست قوه قضائیه و همراهانش در استان بوشهر، بیان کرد: مسؤولان شهرستان این سفر‌ها را بهانه‌ای برای تسهیل در امور مردم قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دیر صدور اسناد مردم تا دی ماه امسال بیش از صدور اسناد کل سال قبل بوده است، گفت: ما اینجا هم مطالبات مردم بیان می‌کنیم و اگر دستگاه‌ها کاری انجام دادند هم تشکر می‌کنیم.

سعیدی تاکید کرد: حفظ وحدت و انسجام ملی و جلوگیری از کار‌هایی که انتخابات را دچار چالش می‌کند ضروری است و آنچه که لازم است تبیین حضور مردم در انتخابات است.

وی افزود: خدای نکرده به بهانه طرفداری از یک نامزد انتخاباتی و یا اینکه سلیقه ما با سلیقه نامزد انتخاباتی دیگران نمی‌خواند در زمین دشمن نباشیم بلکه سعی کنیم توانایی‌های نامزد مدنظر خود را مطرح کنیم، چون مردم خوب می‌دانند چه کسی را برای خدمت انتخاب کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر